• Anonym (Tjejig)

Vilken bil passar mig?

Ska köpa en bil men vet inte vad för typ jag ska köpa.

Jag är en ung kvinna och feminin. Vill inte ha en stor aggressiv bil.

Kollar på Audi men vet inte vilken modell som passar mig.

Jag tar gärna emot förslag så skriv om ni har något. Jag vill inte ha någon klumpig och svårkörd bil.

• Svar på tråden Vilken bil passar mig?
  • Anonym (Vansinne)

Är det enbart ren design du prioriterar så är det väl bara att tittar dig omkring när du är i närheten av en väg nästa gång o spanar in nått du gillar?

"smidig och lättkörd" går generellt hand i hand med storleken, ju mindre desto smidigare. Det är väl inte svårare än att du provkör något som faller dig i smaken designmässigt, så känner du själv?

• Anonym (Liten bil stort hjärta)

Mitt förslag är Audi A2,

Visserligen en äldre bil.

Men en ikonisk bil som var minst 10 år före sin tid. Lättkörd och smidig. Som kuriosa är den lilla diseln den bränslesnålaste bränslebilen som serietillverkats)

• klyban

Eller, billig eller dyr?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hmm)

Jag tycker oftast att med Audi så får man mindre för pengarna. Jag var själv sugen på en A1, men när jag jämförde med liknande modeller hos andra märken så blev det inte värt det.

Jag köpte tillslut en Volkswagen Golf, ej kombi.

Den ser rätt söt och liten ut, men har betydligt mer utrymme än t.ex. en Polo.

Är sjukt nöjd

• Bastardised
    Anonym (Tjejig) skrev 2021-10-29 18:40:34 följande:

Ska köpa en bil men vet inte vad för typ jag ska köpa.

Jag är en ung kvinna och feminin. Vill inte ha en stor aggressiv bil.

Kollar på Audi men vet inte vilken modell som passar mig.

Jag tar gärna emot förslag så skriv om ni har något. Jag vill inte ha någon klumpig och svårkörd bil.

Audi är en i mitt tycke kass mellanchefs bil. Har endast dåligt att säga om dem och skulle vilja påstå att det är en överprisad folkvagn, ska du åka behagligt är det Mercedes eller en lite större Volvo du letar efter. Gå inte på paddel-Audi hissandes, det är Low-class.
  • Anonym (Besserwisser)

Vill du ha minimalt med krångel ska du köpa en Toyota.
    Tittar man bakåt så har VW och Audi haft en hel del problem, och dessutom usel kundservice.

• klyban
    Anonym (Besserwisser) skrev 2021-10-30 00:27:49 följande:
    Vill du ha minimalt med krångel ska du köpa en Toyota.
    Tittar man bakåt så har VW och Audi haft en hel del problem, och dessutom usel kundservice.
    Helt klart, och det är ett par Japanska bilar till som sällan går sönder och bara går och går.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tjejig)

Tack för alla svar!

Vilken modell på Mercedes skulle du rekommendera?

• Anonym (Tjejig)

Är också nyfiken på tesla. Någon som har erfarenhet av tesla? De ska ju ha en självstyrd också, låter ju som en dröm för någon som inte tycker om att köra!

• Anonym (Liten bil stort hjärta)

Jag tänker att det saknas lite indata för att ge bra råd.

Hur många mil/år tänker du köra och vad får varje mil kosta?

• Kiyah
    Anonym (Tjejig) skrev 2021-10-30 17:08:51 följande:

Är också nyfiken på tesla. Någon som har erfarenhet av tesla? De ska ju ha en självstyrd också, låter ju som en dröm för någon som inte tycker om att köra!

Det där med självkörning funkar inte så att du kan sitta i baksätet o bilen kör själv, den håller sig i filen du valt och svänger med vägen i kurvor. Du måste fortfarande sitta bakom ratten och vara uppmärksam.

Provkör lite olika bilar i vilken prisklass du nu har och se vilken du tycker om
  • Anonym (Storlek)

Är du själv eller har barn? Ny eller begagnad? Prisklass?

Jag rekommenderar Kia som har 7 års nybilsgaranti. Bekväm, smidig, prisvärd och allt lull lull man behöver. Har du tjockare plånbok kan du titta på Tesla eller Kias nya elbil. De ligger dock runt 600 000 kr. Kian dock med supersnabb laddning (18 min) något som nog blir standard inom kort för elbilar.

• Anonym (Tjejig)

Jag har ingen budget men kan såklart inte kosta miljoner.

Har inga barn eller djur. Vill ha en smidig lättkörd bil helt enkelt. Ett plus om den är snygg också.

Svar på tråden Vilken bil passar mig?