• Aniiee

    Frukost

    Ja, enkel fråga. Den exakta frågan är lite upp till dig, det är inte "vad äter du" eller "vad vill du ha" eller "vad tror du är vanligast". Snarare är det alla de frågorna och fler. Go with your gut.


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Frukost
  • AMCG

    Jag hade gärna velat ha söndagsfrukost varje dag: nypressad juice, nybakade frallor med whiskyost och paprika, tomat, gurka på, en krämig vaniljyoughurt och en liten fruktsallad. Kanske lite äggröras eller en omelett. En kopp rykande kaffe.

    Det jag brukar få är: ingenting alls på grund av tidsbrist. I bästa fall en kaffe på macken.

  • cosinus

    Jag skulle tro att det absolut vanligaste till frukost är kaffe. Med eller utan något till.

    Jag skulle tro att typ 80 % gör exakt likadant varje vardagsmorgon oavsett hur enkel eller avancerad deras normala frukost är.

  • Aniiee
    AMCG skrev 2021-10-29 23:04:16 följande:

    Jag hade gärna velat ha söndagsfrukost varje dag: nypressad juice, nybakade frallor med whiskyost och paprika, tomat, gurka på, en krämig vaniljyoughurt och en liten fruktsallad. Kanske lite äggröras eller en omelett. En kopp rykande kaffe.

    Det jag brukar få är: ingenting alls på grund av tidsbrist. I bästa fall en kaffe på macken.


    Mums
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Spucks
    Aniiee skrev 2021-10-29 22:56:15 följande:

    Ja, enkel fråga. Den exakta frågan är lite upp till dig, det är inte "vad äter du" eller "vad vill du ha" eller "vad tror du är vanligast". Snarare är det alla de frågorna och fler. Go with your gut.


    Jag förstå inte det .... vad ska man nu svara på? Om frågan är precis vad jag vill att frågan ska vara, vad är då meningen med omröstningen? 
  • Aniiee
    Spucks skrev 2021-10-30 10:48:05 följande:

    Jag förstå inte det .... vad ska man nu svara på? Om frågan är precis vad jag vill att frågan ska vara, vad är då meningen med omröstningen? 


    Meningen är att go with your gut när du hör ordet frukost.
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • flygrl

    Klurig trådstart haha men jag röstade iaf bacon & ägg för att jag gärna skulle käka det oftare men liksom inte har tid och ork fixa det tidigt på morgonen. Om nån gjorde det åt mig så gärna.

    Min vanliga frukost brukar väl bli några mackor med olika pålägg och då även nån med marmelad, honung, Nutella dvs nåt sött och kanske ett kokt ägg. Ibland i stället fil eller yoghurt med müsli. Ofta en banan och alltid kaffe och en kopp rooibos-te om jag hinner.

    Har jag riktigt bråttom blir det bara en kopp kaffe ståendes och när jag inte måste till jobbet brunch typ framåt halv elva.

  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-10-29 22:56:15 följande:

    Ja, enkel fråga. Den exakta frågan är lite upp till dig, det är inte "vad äter du" eller "vad vill du ha" eller "vad tror du är vanligast". Snarare är det alla de frågorna och fler. Go with your gut.


    Jag kunde inte välja, för jag vill ha allt det, fast inte på samma gång såklart.Skäms
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Aniiee
    Freddie K skrev 2021-10-30 18:14:32 följande:

    Jag kunde inte välja, för jag vill ha allt det, fast inte på samma gång såklart.


    Va, vill du inte ha bacon på gröten?
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-10-30 20:47:48 följande:
    Va, vill du inte ha bacon på gröten?
    Haha, nej tack, men kanske gärna vid sidan av i så fall, men även det känns lite avigt. :-P.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • MrsPJ

    Jag är 2 ägg med kaviar och ett glas juice till frukost och sen en kaffe på det. Då och då blir det yoghurt med fullkornsflingor av nåt slag med russin och valnötter eller liknande och acaciahonung. På helgerna när vi sovit ihop så gillar jag och min kille att baka improviserat bröd på morgonen.

    Kommer ju också att tänka på hotellfrukostar. Eftersom jag är galen i mat så är det halva upplevelsen men lär mig aldrig att inte äta för mycket haha. Eller jo, sist så tänkte jag faktiskt till lite mer än vanligt och åt inte tills jag rullade ut men det var fortfarande lite too much.

    Min mage mår bäst av en lätt frukost men måste säga att no recipe bread-helgerna är de allra bästa frukostarna pga mysfaktorn <3

    Tror de flesta är vanemänniskor och äter samma sak för det mesta.

    Undrar hur många som äter tidigt innan de går till jobbet? Personligen så gör jag inte det då det bara tar onödig tid, jag har nära till jobbet så hinner inte bli hungrig förrän jag kommer dit plus att om jag hade ätit kl 7 hade jag behövt äta mer än bara en frukt vid 10 för att inte bli vrålhungrig till lunch.

  • BeautifulLiz

    Jag är barnsligt förtjust i crunch, speciellt den blågröna förpackningen från Lidl. Men tvingar mig själv att inte köpa den för ofta, det är ju rena sockerbomben. Men attans så gott att ha i filen.

    Det brukar bli Varma koppen och en skiva fullkornsbröd med kaviar och ost.

    Jag går upp halv fem varje vardag och är inte alls hungrig men tvingar mig själv att äta annars blir det inget förrän efter elva- halv tolv.

    På helgerna brukar jag göra omelett eller äggröra, sånt orkar jag inte ordna med på vardagarna.

  • Gaskarl

    Fil och flingor, 8ftast ett kokt ägg, 2 mackor och kaffe. På helgerna oftast lite lyxigare, typ pocherat ägg eller äggröra och bacon.

Svar på tråden Frukost