• Elsa891

    Vart köper ni kläder?

    På måndag är det dags att gå tillbaka till jobbet efter att ha vart hemma under Corona. Har dock insett att min garderob har halkat efter och skulle verkligen behöva lite nytt. Jag var i lite butiker igår men hittade inget som föll mig i smaken, tycker att allt antingen är kort så man visar halva magen eller har konstiga urringningar i rygg osv. Så fråga, vart köper ni era kläder? Om man vill ha ?vanliga? tröjor, toppar och blusar som är normallånga men ändå fina.

  • Svar på tråden Vart köper ni kläder?
  • Anonym (Elin79)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-10-31 10:11:13 följande:

    H &M, New yorker, gina tricot m.m


    Lägger till Cubus och Lager157 för vanliga linnen och basic toppar som man kan ha under kofta, kavaj osv. 
    Gillar även Lindex och Åhlens.
  • Dr Nail

    Beställer billigt från Kina online, det finns riktigt bra tjänster för det!

    Förutom byxor; de är svåra att köpa utan att prova först...då går man och kollar random märkesbutiker som Carlings och Superdry. Det är jobbigt.

  • Anonym (Becca)

    Personligen gillar jag Weekday, & other stories, Monki och H&M.

  • Anonym (Moa)

    Second hand tycker jag ofta jag hittar fina kläder på. Det brukar finnas fina blusar med fin passform. Lite längre, så att de täcker halva rumpan typ. Och smakfull urringning.

    Annars zara, gina tricot (finns mycket fult där men vissa plagg är fina).

  • Elsa891
    Anonym (Moa) skrev 2021-10-31 16:29:00 följande:

    Second hand tycker jag ofta jag hittar fina kläder på. Det brukar finnas fina blusar med fin passform. Lite längre, så att de täcker halva rumpan typ. Och smakfull urringning.

    Annars zara, gina tricot (finns mycket fult där men vissa plagg är fina).


    Jag försöker köpa lite på tradera och det finns faktiskt en del riktigt fina plagg där!

    Ja Gina Tricot har verkligen gått ner sig, brukade handla där en del när jag var yngre men nu har de inte alls mycket fint längre?
  • SweeneyToad
    Anonym (Moa) skrev 2021-10-31 16:29:00 följande:
    Second hand tycker jag ofta jag hittar fina kläder på. Det brukar finnas fina blusar med fin passform. Lite längre, så att de täcker halva rumpan typ. Och smakfull urringning.

    Annars zara, gina tricot (finns mycket fult där men vissa plagg är fina).
    Elsa891 skrev 2021-10-31 18:49:24 följande:
    Jag försöker köpa lite på tradera och det finns faktiskt en del riktigt fina plagg där!

    Ja Gina Tricot har verkligen gått ner sig, brukade handla där en del när jag var yngre men nu har de inte alls mycket fint längre
    I beg to differ :)
    Jag håller inte med. 

  • Anonym (ppp)
    Var köper ni kläder (heter det)

    Köper en del på Bonprix, samt Cassels. Annars enkla basic kläder på ex KappAhl.
  • Anonym (fråga)

    Har ni Nordstrom i Sverige? och i så fall, har ni tillgång till deras trunk club? Det är mitt tips.

Svar på tråden Vart köper ni kläder?