• Stefan99

Less på arbetslöshet vad göra

Ja jag är redigt less på att vara arbetslös, samtidigt vet jag inte riktigt vad jag vill göra. Helst skulle jag vilja ha ett jobb över nätet, typ distansjobb. Orkar inte umgås med människor allt för mycket, då får jag migrän, jag skulle inte heller palla ett jobb där man måste producera något hela tiden.
    Jag kan också må dåligt vissa dagar, helt energilös då jag har ett hjärtfel.
    Skulle gärna jobba typ halvtid, eller 2-3 dagar i veckan, eller 4 timmars dagar.
    Kan dock tänka mig att många distansjobb är extremt stressigt där man förväntas svara på samtal och mail 8 timmar om dagen, är rädd att jag skulle palla max ett par månader.
    Finns det 4 timmars jobb där tempot är lagom?
    Alltså typ svara på ett mail i timman, eller hur mycket förväntas det att man ska göra på dessa distansjobb ?
    Svarar man verkligen på mail hela tiden ?
    Eller på kunder som ringer in och klagar.
    Hur pallar man ett sådant jobb ?
    Kan det vara en lugn dag på dessa supportjobb också ?

• Svar på tråden Less på arbetslöshet vad göra
  • KittyK80

Nej, jag tror knappast att det finns några jobb där det räcker att svara på ett mejl i timman. Eller ens i närheten av det. Är du sjukskriven på något sätt? Kanske arbetsträning eller liknande vore mer lämpligt?

• Drottningen1970

Nej det finns inga jobb som går ut på att man svarar på ett mail i timman.

Varför tror du någon arbetsgivare skulle betala en halvtidslön för en sådan minimal arbetsinsat. Arbeten på den öppna marknaden kräver prestation alla de timmar som du får betalt för.

Däremot finns det ju andra insatser som man kan få om man inte klarar den ordinare arbetsmarknaden. Syftet kan vara att arbetsträna så att man så småningom klarar vanlig prestation andra insatser har mer som syfte att man ska må bättre, få social samvaro och struktur på vardagen, men med minimala krav på prestation.

• Elviram

Har du rätt till lönebidrag? I så fall har du rätt till en anpassad anställning utefter din förmåga. Arbetsförmedlingen har särskilda sisu konsulenter som kan stötta dig med att hitta en arbetsgivare.

Svar på tråden Less på arbetslöshet vad göra