Hur länge var ni sjuka i corona? Vilka symtom hade ni? Behöver lite hopp :(
Ja. Har aldrig varit sjuk så länge tidigare! 2 veckor sängliggande, sedan kom och gick symtomen. Det tog mig 4 veckor att känna mig frisk igen och som mig själv igen. Då var min kondition väldigt nedsatt efter jag blivit frisk och jag bestämde mig att lugnt och målmedvetet träna upp flåset och konditionen igen. Första friskdagen kunde jag gå cirka 20 meter innan jag behövde stanna och vila pga andfåddhet. Ändå var jag den dagen ute och promenerade i 3 timmar med vila var 20:e steg ungefär. Någon vecka senare promenerade jag 5 km utan vila i lugnt tempo och höll på så ett tag med promenader i några månader och simning i havet. Det blev bättre, tog lika lång tid att få tillbaka konditionen som det tar om den åker ner till 0, och jag var överlycklig att jag blivit frisk och i form igen. Jag vet inte hur det hade varit om jag inte tränat upp flåset efteråt, om det hade blivit normalt av sig självt eller varit dålig kondition. Men jag var stolt över mig själv när jag gick 5 km efter en vecka, i kontrast till när jag bara kunde promenera 20 steg.
Men så länge du är sjuk gäller vila!