Inlägg från: Anonym (Solblomma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Solblomma)

Varför ta reda på kön

Kul att se om magkänslan stämde eller inte. Och hittills är alla mina snoppbarn pojkar och snippbarn flickor! De absolut, absolut, absolut, absolut flesta är ju samma kön både i kropp och huvud som de tilldelats vid födseln, så det är ganska säkert att anta att ens unge är t.ex. en pojk om man sett en snopp på ultraljudet.

Det är faktiskt högre risk att ens barn dör innan 18 års ålder än att barnet är trans. Ändå går få runt och behandlar varje sekund med barnen som om det vore den sista de hade med dem - men man ska behandla barnen utefter den minimala risken/chansen att de är trans.....

Jävla larv.

• Anonym (Solblomma)
    fjanten skrev 2021-11-03 13:35:00 följande:

Med ettan tog vi tyvärr inte reda på det, min man ville ha en överraskning. Jag tyckte det var irriterande att inte veta, när jag ju var bombis på att det var en pojke. Det var en pojke.

Med andra, tredje och fjärde tog vi reda på könet. Jag ville helt enkelt veta Och jag älskar alla barnen lika mycket, men jag har pojkar och flickor - söner och döttrar - inte hen och hen. Så den där könsneutrala-genus-PK-aspekten har jag inte försökt pracka på barnen. F.ö. är det så dumt. Om det nu inte alls spelar någon roll om barnet har en penis eller en vagina, varför spelar det då så extremt stor roll för vissa om de får den informationen i vecka 18-22, än vid förlossningen? Det är väl oviktigt för er? Då gör det väl inget om ni får veta det vid ett ultraljud?

Jag undrar också det? Om det nu inte spelar någon roll vad barnen har mellan benen så ska det väl inte spela någon roll när man får veta det heller? Jättekonstigt resonemang.
  • Anonym (Solblomma)
    Riven skrev 2021-11-03 19:17:24 följande:

Jag tycker inte det är så intressant att veta om barnet har en penis eller vagina. Ingen information som jag behöver i vecka 18 alls faktiskt. Det är därför jag undrar hur ni tänker som är så väldigt nyfikna på detta och behöver denna information så tidigt som möjligt.

Men du behöver väl aldrig den informationen, väl? Så vad gör det för skillnad om du får veta det i vecka 18 istället för när du fött? Det är ju TOTALT oviktig information för dig... Så varför är det något att på pin kiv vänta med? Vad är grejen? Är det något slags statement?
Svar på tråden Varför ta reda på kön