Hjälp! Läcker mycket urin, bäst skydd? & frågor till fler med samma problem :
Hej!
Jag är 31 år och har länge läckt lite urin då och då vid ansträngning.har funka med litet trosskydd.
På sistone har det blivit värre och det kommer ganska stora mängder. Kan komma när jag går, skrattar till, reser mig, gör något hastigt, lyfter något och även om jag bara är helt avslappnad tex sitter ner på jobbet eller hemma i soffan.
Har inte vågat söka vård för jag skäms så fruktansvärt.
Men nu när det är såhär illa har jag idag tagit tag i det. Men det är lång väntetid. Kan inte ens få något skydd utskrivet sålänge.
Jag undrar om det finns fler med samma problem eller som haft samma?
Har ni kunnat bli av med problemet?
Nu snackar jag alltså så stora mängder att det blir genomblött genom trosskydd, trosor och jeans.
Hur gjorde ni innan ni fick hjälp av vården?
Vågade ni vara ute bland folk?
Jag mår så dåligt över detta..
Försöker klä mig med lång tröja som täcker så det inte ska synas när det läcker igenom. Får alltid ha med mig flera ombyten byxor och trosor vilket är så himla jobbigt, för att inte tala om all tvätt?
Hittade större skydd i affären, tena night nånting men även den läcker igenom på sidorna när det kommer mycket på en gång. Kan det hjälpa om man har nån speciell trosa till?
Har beställt tena pants svarta som jag hoppas kan hjälpa men hur gör man för att kollegor och vänner inte ska se och känna lukten? Hur har ni gjort? Vill ha alla tips ni har.
Någon som använder dessa? Hur funkar det så när man ska byta skydd under dagen tex på jobbet när man har både skor och byxor på sig, blir det enklare om man skulle beställa sånna med tejp?
Jag är fortfarande ung och ska väl inte ha dessa besvär men det tar död på mig. Har stängt in mig och träffar inte nån längre, vågar knappt gå till affären, på jobbet sitter jag alltid på flera handdukar som jag försöker dölja.
Hellre torra kläder och känna mig trygg än att läcka ner hela mig flera gånger om dagen fram till jag kan få hjälp!