Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Hjälp! Läcker mycket urin, bäst skydd? & frågor till fler med samma problem :

Låter väldigt jobbigt för dig.. Har du fött barn?

Jag har aldrig läckt så mycket riktigt men nån enstaka gång efter första förlossningen kom det mycket när jag skrattade eller hostade. Även när jag har kräkts några gånger har det varit mycket , annars mest några droppar och det blev lite bättre med tiden.

Sen fick jag operera en förlossningsskada också och det hjälpte faktiskt men inte helt.. Födde andra barnet med akutsnitt och väntar tredje nu som ska födas med planerat snitt , kan läcka lite fortfarande ibland när jag t.ex hostar eller nyser men det var längesen det var mycket.

Har du sökt hjälp hos sjukvården? Jag är inte någon expert men jag vet att det brukar gå att operera. Min operation var ju inte specifikt för det utan mer för att undvika framfall och minska tyngdkänsla och så men den hjälpte ju lite mot det också + att det blev bättre med tiden.

Antar att du redan har testat knipövningar.. om jag var du skulle jag försöka få en operation.

Kan tyvärr inte så mycket om inkontinensskydd (utom vanlig binda och trosskydd då), hoppas någon annan kan svara på det.

Men tycker verkligen du ska kontakta sjukvården om du inte redan har gjort det, det är ju inte ett speciellt ovanligt problem hos kvinnor.

• Anonym (S)

Såg nu att du skrev att du inte har vågat söka vård.

Tycker inte du ska tänka så, det är vanligt och inget att skämmas för.

Har jobbat en del inom vården själv och det är verkligen inte ovanligt.

• Anonym (S)

Förlåt läste lite slarvigt , såg att du skämdes först men har sökt vård nu.

Vart har du sökt? Man tycker ju att du inte borde behöva vänta så väldigt länge eftersom du verkligen har besvär.

Om du t.ex går till en gynekolog kan de skriva remiss.

För mig tog det inte så väldigt lång tid..

Och det är väldigt dåligt att du inte får skydd utskrivet så länge. Vet inte vilken stad du bor i men tycker du ska prova att vända dig nån annanstans så du kan få bättre hjälp.

Svar på tråden Hjälp! Läcker mycket urin, bäst skydd? & frågor till fler med samma problem :