Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Bråk om läggningar

För det första, när du har barnvecka borde du och ditt barn vara hemma hos dig och ha det som bas. Låt inte bekvämligheten komma före ditt barns behov.

För det andra, det är helt ok att samsova om barnet behöver trygghet.

De här två sakerna är det som kommer att hjälpa dig och ditt barn att få bättre läggningar, och det kan ta tid innan hen vänjer sig vid det och att läggningarna blir smidiga igen.

Jag tycker att du ska ta en rejäl fundering på om den där särbon är särskilt bra för er. Om han bråkar om att du prioriterar ditt barns mående redan nu så kan jag bara tänka mig hur det ser ut om ett halvår-år, för att inte tala om ifall ni skulle bo ihop - katastrof! Han ska inte ha några åsikter alls om hur du lägger ditt barn, det har han inte med att göra. Han ska stötta dig i ditt föräldraskap så länge det handlar om normala nivåer och inte något jättekonstigt, och ni är milslång väg från något sånt.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Krångel) skrev 2021-11-02 06:39:11 följande:
    Det blev luddigt formulerat. Tidigare samsov vi en del. Sen cirka två år tillbaka så somnar hon i sitt egna rum. Vissa perioder funkar det bättre, andra sämre. Sen får hon självklart komma in till mig om hon vaknar under natten.

Jag har inga krav på att det ska vara antingen si eller så med läggningarna. Jag ger hen gärna den tiden om hon behöver för att känna trygghet. Det är bråket med min partner som är problemet?
    Ja han verkar väldigt fast i sina synsätt och med en sån inställning nu när ni är särbos så behöver du fundera på hur det skulle vara om ni bodde ihop. Då skulle ni ha såna här diskussioner jämt. Ännu värre om ni skulle flytta ihop i hans hus! För då kommer han garanterat med den pekpinnen också. Nej, tänk över riktigt noga om det är så här du vill ha det de närmast 5-10+ åren, den här typen av diskussioner och till det hans oförmåga att se din sida av saken. Varningsflaggor, kallas det, och de blir bara värre när man flyttar ihop. Tur att du ser det här redan nu iaf så du kan dra dig ur i tid.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Krångel) skrev 2021-11-02 09:36:17 följande:
    Han har självklart fler sidor än den här :)

Jag påstår inte heller att jag tacklat situationen ultimat, utan vi har kanske fastnat i den här diskussionen. Även om den såklart är nog så viktig då det gäller mitt barn. Mitt inlägg är såklart inte heller nyanserat för att försöka framhäva hans sida, utan jag fokuserar på min upplevelse.

Hade jag trott att han var ett skadligt inflytande för mitt barn hade jag såklart inte varit tillsammans med honom eller introducerat mitt barn.

Jag rättfärdigar inte hans beteende. Jag vill bara belysa att det här inte definierar honom som person och att han såklart har massvis med bra egenskaper och sidor :)
    Det är inte alltid frågan om en person är skadlig, om han tjafsar på det här sättet redan innan ni ens bor ihop så måste du ju själv kunna förstå att han kommer att göra samma sak och mycket mer om ni skulle göra det.
Svar på tråden Bråk om läggningar