Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Höggravid och ta hand om dottern. Ingen avlastning

Isaaa93 skrev 2021-11-03 14:55:25 följande:

Mått så dåligt och varit på psyk flera gånger... visst är det mitt barn och kan inte begära av andra att ta över ansvaret det förstår jag med. Min sambo behöver jobba för att få det att gå runt, han hjälper när han kan. Min familj har ju jobb att sköta så kan inte ta det för givet. Menar mer att när dom inte jobbar så borde dom prioritera mig lite mer än att åka iväg på helger? Ska ju föda snart och behöver stöttning .. men det kan man inte vänta sig heller, men hade hoppats det men är väl bara att bita ihop och hoppas det blir bättre

Det är du som är gravid, inte din familj!
    Vill de åka iväg när de är lediga så är det ju självklart att de kan göra det.

Det är ditt barn och du har väl inte tvingats att vara gravid?
  • Anonym (123)
    segaages skrev 2021-11-04 11:20:58 följande:

Kommer osökt att tänka på beduinerna i tunisien, där man bor och lever ihop och till och med ammar varandras ungar. Men i sverige kan man inte ens be morsan om avlastning med en tvååring när man är höggravid och något så fult som ?förvänta? sig hjälp.

Morsan kanske inte orkar ta hand om en vild tvååring?
    Morsan kanske har tagit hand om egna ungar i 20 år, minst.
    Morsan kanske jobbar för att kunna ha tak över huvudet och mat på bordet.

Nu har jag ingen dotter tack och lov, här ser man ofta hur krävande dagens unga kvinnor är. Ungar ska de ha men att ta hand om dem är visst värre.
  • Anonym (123)
    Anonym (Samma här) skrev 2021-11-07 11:33:33 följande:
    Bra att du inte har en dotter tänker jag och som det låter i ditt inlägg är du inte heller så hjälpsam eller benägen till stöttning. Jag är tacksam över att få vara mamma till mina barn oavsett kön och finns för de, precis som min familj finns för mig. Tror det är så man blir uppfostrad och ser till att uppfostra sina egna barn.
    Haha, ja du... jag är också tacksam över mina barn ska du veta.

Och jo, jag hjälper till med mina barnbarn. När jag vill, orkar eller har tid. Min son som är barnbarnens pappa kräver liksom ingenting av mig. Han och hans fru frågar om de behöver hjälp, de vet att krav liksom inte går hem.

Och sen ska du ge f*n i att uttala dig om hur jag blivit uppfostrad eller uppfostrat mina barn. Tydligen gick det bra då jag inte kräver eller har ungar som kräver en massa.
  • Anonym (123)
    Anonym (Samma här) skrev 2021-11-07 12:31:39 följande:
    Gud vad bra det blev för din del då. Jag uttalar mig om vad jag vill, synd att du tar åt dig för jag pratar nämligen om hur jag blivit uppfostrad och hur jag ser på saken. Jag skiter i hur du är eller vad du ger till dina barn. Bara att du skriver att du är tacksam över att inte ha en dotter talar om hur du är. Och nej, jag kräver inget heller, vi finns bara för varandra så som i min värld en familj ska och bör fungera.
    Ok, noterat.

Din uppfostran verkar, av det du visar här, hyfsat undermålig.
  • Anonym (123)
    Anonym (Samma här) skrev 2021-11-07 14:14:23 följande:
    Hahah ok, ska skriva upp det någonstans
    Behöver du verkligen det? Har du så dåligt minne?
  • Anonym (123)
    segaages skrev 2021-11-08 13:31:43 följande:
    slö morsa som inte orkar hjälpa sin höggravida dotter. kan morsan sitta o pilla navel o skrolla på familjeliv kan hon väl lika gärna ge tvååringen en glass och kolla på bamse ihop istället så hennes dotter kan sova nån timme till. ligger väl förhoppningsvis i morsans intresse också att dottern får lite vila innan förlossningen.
    Hur vet du vad hennes mamma pysslar med?
  • Anonym (123)
    segaages skrev 2021-11-08 15:43:25 följande:
    det är väl vad din generation gör tänker jag. surar över samhället, bianca ingrosso och unga krävande kvinnor
    Jag kan naturligtvis inte tala för alla, som du tror dig kunna göra.

Jag arbetar heltid, har hund och trädgård att ta vara på.

Varför skulle jag reta mig på Bianca Ingrosso? Det får du gärna förklara för jag har verkligen ingen aning om vad det finns att reta sig på.
  • Anonym (123)
    segaages skrev 2021-11-09 09:02:28 följande:
    det är sånt ni gör
    Uppenbarligen inte.
Svar på tråden Höggravid och ta hand om dottern. Ingen avlastning