Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

100% skattefinansierad kollektivtrafik

På vissa ställen har pensionärer gratis kollektivtrafik, visserligen villkorad men ändå. Studenter har väl också rabatt? Jag tycker det räcker så.

• Anonym (T)
    Anonym (Åka kollektivt ska vara för alla) skrev 2021-11-03 19:16:08 följande:
    Det finns inga pensionärer som har gratis kollektivtrafik endast rabatt på priset ca 30 %.

Jag vet många som inte har råd att ta sig till vårdscentraler eller ha ett socialt liv så jag är absolut FÖR gratis kollektivtrafik eller kraftigt reducerade biljetter. Högst 20 kr/resa och 300-400 kr/mån eller så kan det vara inkomstbaserat eller med skatteavdrag för alla.
    Jodå, i Malmö får de åka gratis mellan 9 och 15, alla som är över 70 år. Är säker på att det finns på andra ställen också.
  • Anonym (T)
    Tobben Heibert skrev 2021-11-03 20:02:44 följande:

Jag har jobbat med opinionsbildning för avgiftsfri kollektivtrafi kollektivtrafik i drygt två år. Vi har på Facebook lyckats skapa en grupp med ca 31.000 medlemmar som är för avgiftsfri kollektivtrafik. Gå gärna med i gruppen om du har FB-konto. Varje medlem är superviktig, själv tycker jag att 100% skattefinansierad kollektivtrafik är en vinst för hela samhället. Följ länken nedan om du också är för! ????????

www.facebook.com/groups/717978488636818/

Finns inget som är gratis. Istället för att de som åker kollektivt betalar så får alla betala. 
Svar på tråden 100% skattefinansierad kollektivtrafik