• CriisseObst

Positivt test 5 min efter tiden?

Som rubriken lyder- någon här som fått ett positivt test 15 min efter testet utförts? Jag tog ett cb och deras tid är 10 min, efter det ska man ignorera ev förändringar. Men 15 min efter var där ett tydligt streck, ett streck som tidigare endast var en skugga. Jag tog ytterligare ett test- samma där, 15 min efter var det ett tydligt streck! Har tidigare erfarenheter att mina test visat positivt efter avläsningstiden och då varit gravid. Hur ska man tolka det? Hjälp?! Bifogar bild på båda testen

• Svar på tråden Positivt test 5 min efter tiden?
  • CriisseObst
    CriisseObst skrev 2021-11-03 19:55:38 följande:

Som rubriken lyder- någon här som fått ett positivt test 15 min efter testet utförts? Jag tog ett cb och deras tid är 10 min, efter det ska man ignorera ev förändringar. Men 15 min efter var där ett tydligt streck, ett streck som tidigare endast var en skugga. Jag tog ytterligare ett test- samma där, 15 min efter var det ett tydligt streck! Har tidigare erfarenheter att mina test visat positivt efter avläsningstiden och då varit gravid. Hur ska man tolka det? Hjälp?! Bifogar bild på båda testen

Här är en tydligare bild på det sista jag tog

• Mortiscia80

Ja det finns massor som får positivt test efter avläsningstiden och tyvärr kan man aldrig lita på det.

• Lily89

Vet

Vet inte om jag är gravid eller inte, men såhär såg mitt ut efter jag hade glömt bort det i 5 timmar..

Tycker det är en väldigt stark "eventuell förändring" mitt test visar om det va negativt från början, har ingen aning för jag tittade bara på testet snabbt efter 1-2min, sen efter 5 timmar och då va det ett plus..

Hoppas du får klarhet.

• svansmamman

De gånger jag testat med icke digitala test från cb, och resultatet blivit ?positivt? först efter testtiden, har jag inte varit gravid. Det gäller både deras vanliga +test och deras early.

Testa med ett cb digital istället så slipper du fundera. :)

Svar på tråden Positivt test 5 min efter tiden?