• nomina

BIM December 2021

Mensen som senare än väntat så bim 3/12 för min del. Detta ska bli vårt första försök till bebis!

3/12 nomina (första försöket, första barnet)

• Svar på tråden BIM December 2021
  • mariamariamaria
    svansmamman skrev 2021-12-28 14:01:50 följande:
    Såååå kul, jag sa ju det. Grattis!

Jag tycker inte det är för få veckor utan kan ju stämma rätt bra utifrån din ägglossning. Om du vill ?kontrollera? kan du ju ta ett nytt likadant om en vecka och se om det ökat tills dess.
    Tack! Hoppas att det håller i sig, är så himla rädd.
    Undrar när man egentligen kan "pusta ut" lite grann, är det efter 12 veckor enligt ens ägglossning eller 12 veckor så som barnmorskorna räknar (sista mensens första dag)? Enligt sista mensen så är det ju ungefär 4 veckor men enligt ägglossningen är det kanske 2 veckor.

Ja det var ett bra tips, det ska jag göra!! :)
  • svansmamman
    mariamariamaria skrev 2021-12-28 14:54:40 följande:

Tack! Hoppas att det håller i sig, är så himla rädd.

Undrar när man egentligen kan "pusta ut" lite grann, är det efter 12 veckor enligt ens ägglossning eller 12 veckor så som barnmorskorna räknar (sista mensens första dag)? Enligt sista mensen så är det ju ungefär 4 veckor men enligt ägglossningen är det kanske 2 veckor.

Ja det var ett bra tips, det ska jag göra!! :)

Jag förstår dig, det är ren terror att bara vänta och hoppas! Jag är gravid i vecka 17 och har fortfarande knappt pustat ut, trots positiva utfall vid två ultraljud, NIPT och doppler hemma där jag kan lyssna på hjärtljuden. Någonstans har jag kommit till underfund med att oron kommer vara där konstant.

Gravidveckor räknas ju från din sista mens så räkna 12 veckor från din sista mens, det är så barnmorskan kommer räkna. Skönt också för då ?tjänar? du två veckor. :D

Om du vill ventilera är det bara att hojta, jag var själv precis där du är nu och vet att det är jobbigt att pendla mellan glädje och oro.
  • mariamariamaria
    svansmamman skrev 2021-12-28 15:03:11 följande:
    Jag förstår dig, det är ren terror att bara vänta och hoppas! Jag är gravid i vecka 17 och har fortfarande knappt pustat ut, trots positiva utfall vid två ultraljud, NIPT och doppler hemma där jag kan lyssna på hjärtljuden. Någonstans har jag kommit till underfund med att oron kommer vara där konstant.

Gravidveckor räknas ju från din sista mens så räkna 12 veckor från din sista mens, det är så barnmorskan kommer räkna. Skönt också för då ?tjänar? du två veckor. :D

Om du vill ventilera är det bara att hojta, jag var själv precis där du är nu och vet att det är jobbigt att pendla mellan glädje och oro.
    Ja visst är det! 
    Ohhh, jag förstår att det är svårt att slappna av. Men det är så synd att man inte kan få njuta under graviditeten också, är så rädd att man "slösar" bort veckorna på oro och sen har man inte hunnit "tagga upp" under tiden. 
    Men det är svårt att styra. Ska googla upp vad en doppler är för nåt, bra grej om man kan känna lite kontroll med hjälp av den!

Är det ditt första barn?

Okej dåså, då kör jag på det! haha, 8 veckor to goo till 12 veckors-strecket iaf.....

Åh tack! Jag är så ärrad av mitt tidigare MA. Vågar knappt yttra orden "gravid/jag är gravid" högt nu... 
  • svansmamman
    mariamariamaria skrev 2021-12-28 15:45:10 följande:
    Ja visst är det! 
    Ohhh, jag förstår att det är svårt att slappna av. Men det är så synd att man inte kan få njuta under graviditeten också, är så rädd att man "slösar" bort veckorna på oro och sen har man inte hunnit "tagga upp" under tiden. 
    Men det är svårt att styra. Ska googla upp vad en doppler är för nåt, bra grej om man kan känna lite kontroll med hjälp av den!

Är det ditt första barn?

Okej dåså, då kör jag på det! haha, 8 veckor to goo till 12 veckors-strecket iaf.....

Åh tack! Jag är så ärrad av mitt tidigare MA. Vågar knappt yttra orden "gravid/jag är gravid" högt nu... 
    För mig har det funkat lite som en försvarsmekanism att inte ta ut något i förskott, som att jag inte skulle bli besviken om något går fel då. Det är ju konstigt, för självklart skulle jag bli superledsen om något går fel även om jag tänkt katastroftankar hela tiden. Det går ju liksom inte att värja sig mot, även om man tror det när man sitter där på sin kammare och oroar sig. Så egentligen är det ju bättre att försöka njuta så länge det varar och tänka att man är gravid tills motsatsen är bevisad. 

Hehe ja dopplern har varit jättebra för mig som oroat mig mycket (detta till följd av tidigare missfall och MA). Jag tycker det har varit super men jag vet att det finns lite delade meningar om det, främst då det såklart inte är en självklarhet att man hittar hjärtljuden vilket kan skapa mer oro. Jag har hittat hjärtljuden snabbt varje gång, så det har varit skönt. 

Ja precis det är mitt första barn, väldigt spännande! 

Det låter bra, heja heja! Jag är också lite sargad efter missfall och MA så jag förstår känslan. Jag kan fortfarande inte använda ordet "gravid" i förhållande till mig själv. Det är som en mental spärr. Inte ens när vi berättade för vänner och familj kunde jag använda ordet "gravid" utan använde hundra andra sätt att förmedla det på, haha. 
  • MariaNathalie

Halloj tjejer

Är på bim -3-4 inte 100 koll på om det är torsdag el på självaste nyårsafton.

Har haft tydliga tecken på att det tagit sig fram tills igår. Då försvann allt känns det som. Det spände och drog i magen. Tydligt tecken för mig. Sen ömmade minna bröst och bröstvårtorna var ömma. Också ett tydligt tecken för mig. Och denna trötthet. Och sist men inte minst körandet i magen och uppblåstheten. Allt är lixom puts veck över en natt. Fick Mf förra månaden och hade exakt alla dessa symtom. Som även stegrade närmare bim.

Jag har testat med Cb early och fick ett sånt där torkat smalt streck som kom efter 10 min?. *suck* så det är ju inget att lita på. Och det tog jag imorse?.

Det enda jag känner nu är som magkatarr och en enorm besvikelse såklart?.

Någon som har något att inbringa hopp med. Någon som haft symtom som försvunnit men att ni plussat ändå

Tack på förhand <3

• Sanlin90

Idag visar rfsu tidigt test, vanligt rfsu ochbtestlagret negativt så va väll kemiskt

• MariaNathalie
    Sanlin90 skrev 2021-12-29 09:28:27 följande:

Idag visar rfsu tidigt test, vanligt rfsu ochbtestlagret negativt så va väll kemiskt

Va tråkigt att höra.

När har du bim?
  • svansmamman
    MariaNathalie skrev 2021-12-28 17:46:22 följande:

Halloj tjejer

Är på bim -3-4 inte 100 koll på om det är torsdag el på självaste nyårsafton.

Har haft tydliga tecken på att det tagit sig fram tills igår. Då försvann allt känns det som. Det spände och drog i magen. Tydligt tecken för mig. Sen ömmade minna bröst och bröstvårtorna var ömma. Också ett tydligt tecken för mig. Och denna trötthet. Och sist men inte minst körandet i magen och uppblåstheten. Allt är lixom puts veck över en natt. Fick Mf förra månaden och hade exakt alla dessa symtom. Som även stegrade närmare bim.

Jag har testat med Cb early och fick ett sånt där torkat smalt streck som kom efter 10 min?. *suck* så det är ju inget att lita på. Och det tog jag imorse?.

Det enda jag känner nu är som magkatarr och en enorm besvikelse såklart?.

Någon som har något att inbringa hopp med. Någon som haft symtom som försvunnit men att ni plussat ändå

Tack på förhand <3

Jag tycker inte du ska dra några förhastade slutsatser av att symptom försvunnit. Nu kände jag inte av så mycket symptom innan BIM men efter BIM kom och gick symptomen lite från dag till dag och ändå var allt som det skulle! 

Att inte plussa på BIM-4 är ju inte konstigt så det kan ju ha helt naturliga förklaringar, därutöver kan cb early vara lite kluriga och är inte riktigt en måttstock. Så jag tycker du kan ta ett nytt test imorgon med morgonurin, förslagsvis cbs digitala med veckoindikator, och se vad det säger då. 

Jag håller tummarna för dig! 
  • Sanlin90
    MariaNathalie skrev 2021-12-29 09:34:00 följande:

Va tråkigt att höra.

När har du bim?

Ingen aning alls faktist, slutade tempa det går bara upp och ned som tusan ändå
  • Anile
    Sanlin90 skrev 2021-12-29 10:28:40 följande:

Ingen aning alls faktist, slutade tempa det går bara upp och ned som tusan ändå

Spännande.

Jag håller tummarna.

Jag tror minsann att jag har ägglossning idag, jag hade väldigt positiva ägglossningstest igår (jag gjorde tre st på olika tider) och idag var testet negativt.

Jag hoppas att ägglossningen går igenom denna gång.
Svar på tråden BIM December 2021