Inlägg från: Anonym (Feminist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Feminist)

Det behövs mer maskulinism i samhället!

Anonym (Maskulinist) skrev 2021-11-07 09:52:40 följande:

en.m.wikipedia.org/wiki/Masculism

sv.m.wikipedia.org/wiki/Maskulinism

Detta låter superbra! Räkna med mig i den demonstrationen. Exakt detta som feministerna kämpar för. Ska vi ta varandra i hand?

Att fäder ska ta större ansvar för sina barn. Amen to that!
  • Anonym (Feminist)
    Anonym (Maskulinist) skrev 2021-11-08 12:39:01 följande:

Då har du inte läst på ordentligt. Bland annat detta:

"Maskulism eller maskulinism[1] kan på olika sätt hänvisa till ideologier och sociopolitiska rörelser som syftar till att eliminera sexism mot män, jämställa deras rättigheter med kvinnor,[1][2] och öka följsamheten till eller främjandet av egenskaper som anses vara typiska för män och pojkar.[3][4][2] Termerna kan också hänvisa till mäns rättighetsrörelse eller mäns rörelse,[a] samt en stam av antifeminism."

Nej nej, jag uppfattar dig rätt. Men här står bara om mäns rättigheter. Men jag läser inget om mäns skyldigheter. För jämställdhet handlar om båda.

Låt oss bena ut detta. Jag som kvinna vill ha samma rättighet på min arbetsplats som män. Det innebär att jag har samma skyldigheter att utföra vissa moment och lägga samma tid och engagemang. Vilket jag gör. Därav har jag fått en hög chefsposition. Jag uppfyller de villkor som är satta för att nå målet. (Sen är jag ju grym också).

Om män vill ha samma rättighet till sina barn i tex vårdtvister etc, som kvinnor. Vad anser du då är mannens SKYLDIGHETER mot sina barn och familj?

*följer med spänning* för ge mig nu bra argument och kom inte farande med någon biologiskt grej att män är som lejonhanar som bara parar sig och slappar medans honorna fixar jakt och barn. Då blir tråden väldigt ointressant. Så få mig inte att börja gäspa av ditt svar tack.
Svar på tråden Det behövs mer maskulinism i samhället!