Inlägg från: Anonym (Standard) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Standard)

Upprörd, drogtester inom psykiatrin

Det är standard inom psykiatrin, som jag ser det erbjuder de dig en tjänst som kräver otroligt mycket energi och tid från deras sida. Tyvärr är det vanligt att folk ljuger om missbruk samtidigt innebärande att behandlingen de sliter för blir verkningslös. Där jag jobbade innebar övervakat urinprov inte att någon stirrade på patienten medan denne utförde sina behov, vi kanske hade dörren lite på glänt och stod utanför. Det kan verka surt, men det är ett litet pris att betala för den otroliga hjälp de kan erbjuda.

Give a little, get a little

• Anonym (Standard)
    Anonym (Sjuk men inte missbrukare) skrev 2021-11-08 14:49:39 följande:

En tjänst att behandla en desperat patient som en straffad fånge? 

Mottagningen jag går till fick backa efter anmälan. De kommer fortfarande skicka ut brev om drogtester men det ska framgå tydligt att det är frivilligt och att det inte blir några konsekvenser av att vägra. Då kan de som resonerar som dig ta drogtester och de som inte vill slippa. 

En annan sida är väldigt dyrt och psykiatrin har begränsade resurser, de som har gjort ett självmordsförsök får ofta åka hem nästa dag, köerna för att få behandling är flera månader och många nekas. Man ska ha oerhörd tur om man får terapi mm men drogtester ska prioriteras? Det går inte ihop. 

Nja, du behöver nog kolla både ditt fakta och ordna lite med din historia ;) finns lite glapp mot verkligheten och fredagshistorien
Svar på tråden Upprörd, drogtester inom psykiatrin