Anonym (Gjort) skrev 2021-11-08 14:27:36 följande:
Jag är inte TS, men kan svara för mig själv. Jag är en helt vanlig småbarnsmamma som, på grund av stress, fick lite svårt att sova. Jag försökte ta tag i det under flera år, men fick till slut ge vika och söka hjälp. Jag ville absolut inte ha mediciner, utan ville ha hjälp av en psykolog för att hitta verktygen för att kunna sova ordentligt.
I mitt fall slutade det med en felaktig remiss till öppenpsykiatrin på grund av långa köer på vc. Väl där krävdes jag på urinprov av en oerhört otrevlig sköterska. Jag kände mig misstänkliggjord och hela förfarande var kränkande. Jag har inget att dölja, Alvedon är det starkaste jag tar i tablettväg, men jag fann det djupt olustigt att misstänkliggöras på det sättet. Jag är dessutom en privat person som inte uppskattar att kissa tillsammans med någon i rummet.
Och jag är en vanligt småbarnspappa som ocså fick remiss pga sömnsvårigheter
Dom krävde mig på ett test trotts att jag är helt ostraffad . Nu var inte han som tog provet inte ett dugg otrevligt utan sa just det när jag frågade "Vi brukar ta prover för en del ljuger" En del missbrukare försöker få ut mediciner osv osv .Därför tar vi prov bara för att kunna utesluta
Ok bra .I stället för att bli kränkt och helt till mig gav jag dom provet och dom hjälpte mig med mina sömnproblem. Dom vill ju hjälpa men pga alla inte är ärliga behövs även prover