• Sun 7 Nov 2021 19:03
    2782 visningar
    8 svar
    8
    2782

    Söker er som är i liknande situation för utbyte av känslor och idéer

    Jag är sambo med en man som har sina barn på heltid och jag har mina barn varannan vecka.

    Jag trodde inte att det skulle kännas så komplicerat som det gör.

    Ingen i min vänskapskrets eller närhet har liknade situation så jag hade blivit så god om det finns någon som skulle kunna tänka sej att bolla lite tankar, känslor och idéer runt denna installationen.

    Jag är inte superbas vid Familjeliv men jag hoppas att det då har någons intresse iallafall ??

  • Svar på tråden Söker er som är i liknande situation för utbyte av känslor och idéer
  • Anonym (Anana­s)
    Sun 7 Nov 2021 19:08
    #1

    Berätta lite mer om din situation. Vad är jobbigt? Hur länge har ni varit sambo? Vad funkar dåligt? Bra? Man behöver nog lite mer info för att kunna bolla idéer.

  • Anonym (ööö)
    Sun 7 Nov 2021 19:18
    #2
    Miss svea skrev 2021-11-07 19:03:13 följande:

    Jag är sambo med en man som har sina barn på heltid och jag har mina barn varannan vecka.

    Jag trodde inte att det skulle kännas så komplicerat som det gör.

    Ingen i min vänskapskrets eller närhet har liknade situation så jag hade blivit så god om det finns någon som skulle kunna tänka sej att bolla lite tankar, känslor och idéer runt denna installationen.

    Jag är inte superbas vid Familjeliv men jag hoppas att det då har någons intresse iallafall ??


    Så är det hos oss, hans på heltid, mina på lite olika uppdelning. Vi har inga problem med det, det har rullat på toppen. Det viktiga är att det blir bra för alla barn oavsett vems de är eller hur mycket de bor här.

    Vad är problemet hos er? 
  • Sun 7 Nov 2021 19:32
    #3

    Jag skriver gärna i meddelande om det skulle funka för er?

    Vet dock fasiken inte hur jag gör det????????

  • Anonym (Anana­s)
    Sun 7 Nov 2021 20:50
    #4

    Längst upp ser du ikoner, där ser du ett brev, klicka på det så ser du att jag skickat till dig.

  • Anonym (Elsa)
    Tue 14 Dec 2021 12:41
    #5

    Hej miss svea

    Jag lever ungefär samma som du gör och hade gärna bollat lite tankar också.

  • Wed 22 Dec 2021 09:32
    #6

    Jag bollar gärna

  • Wed 22 Dec 2021 12:01
    #7

    Jag lever också under samma premisser som du och tycker det är knepigt.
    Vi verkar vara fler som behöver bolla detta med varandra.

    Jag har letat efter fler i samma situation, men inte lyckats få någon att förstå hur jag känner.

  • Anonym (ööö)
    Wed 22 Dec 2021 13:04
    #8

    Ni i tråden som skriver att ni har funderingar på temat: kan ni inte skriva lite generellt om vad det är som är problematiskt? Det blir lättare att säga något då.

    Personligen lever jag i bonusfamilj sedan ca 6 år, det har fungerat väldig bra trots olika upplägg runt barn. För oss har det viktiga varit att vi vuxna i vårt hem är överens - har förstått i många trådar här på forumet att det ofta är där skon klämmer. Är det problemet för någon av er som skrivit i tråden? Kanske att du och din partner har olika syn på barnuppfostran (mina barn och andras ungar), hur ni ska fördela ekonomin och hur det är beroende på hur mycket barnen är hemma, eller något annat? 
    Ibland är det krångel med ex, som gör att det blir problem i det nya hemmet. 
    Tyvärr tror jag i en del hem att det handlar om att man har svårt att acceptera sina bonusbarn, trots att man tänkte att det skulle bli bra bara alla bodde i samma hem. 

    Nyckeln hos oss är att vi alltid pratar med varann om saker som kanske kommer upp - alltid! Vi stämmer av flera gånger i veckan ibland, när det händer mycket på kort tid. Kommunikation är liksom allt - både mellan oss vuxna och med barnen. Viktigt att ha en tydlig linje gentemot ex också, om det är det som skapar friktion. 

    Vi vet hur vi vill ha saker här hemma, vi gör så också. Ibland får jag för mig i vissa familjer att en av de vuxna säger ok till något men sen struntar i att följa det i alla fall?
    Barnen vet att de kan lita på oss, de vet att detta är deras hem oavsett hur mycket/litet de bor här. 

Svar på tråden Söker er som är i liknande situation för utbyte av känslor och idéer