• Anonym (Ledsen)

Leva med sexmissbruk

Det behövs lite bakgrundshistoria, så förlåt för långt inlägg. Jag låter så jävla dum när jag skriver det här. Min kille var otrogen med 10+ olika tjejer under 2 år. Jag fick veta det, packade o drog utan att säga någonting. Han jagade mig i två månader, jag gick med på att träffa honom och vi blev tillsammans igen.

Jag blev gravid relativt fort och runt vecka 25 berättar min vän för mig att han träffat henne i smyg o berättat att han ville ha sex med henne. Jag vet fortfarande inte om det här var sant eller inte, men hon hade inga bevis och hon hade förstört grejer för mig tidigare så jag valde att klippa kontakten med henne.

Sen dess har allting varit bra, jättebra till och med. I vintras började vi försöka bli gravida med vårt andra barn. I februari erkände han att han träffat en annan tjej och fått en avsugning, jag drog i några dagar. Men var dum i huvudet o valde att stanna ändå. I juni blev jag gravid o i juli fick jag veta att han chattat med 6 tjejer på ett fakekonto på facebook. Jag skrev till tjejerna och alla skickade bild på konversationerna, det var enbart kompiskonversationer så jag valde att försöka ändå.

Min kille har blivit våldtagen, misshandlad och försummad som barn. Han har en väldigt skev syn på sex och jag är säker på att det är pga hans barndom. Hans bakgrund gör det någonstans enklare för mig att förlåta honom, för jag kan förstå honom på ett annat sätt. Han går till en psykolog och tar antidepp sen incidenten i somras och jag märker en skillnad på honom.

Men jag är så jävla äcklad, jag vill inte röra honom, jag drömmer om andra killar, jag planerar en framtid utan honom och jag hoppas typ att han ska fucka upp igen så att jag har en anledning att gå.

En annan del av mig är så kär i honom, han är min första kärlek. Vi träffades när jag var väldigt ung o han är den enda killen jag varit med.

Har någon annan levt med ett sexmissbruk eller levt med någon som haft ett sexmissbruk? Kan det bli bättre eller borde jag ge upp 100%?

• Svar på tråden Leva med sexmissbruk
  • Anonym (jaha)

Vad vill du att vi ska säga?
    Du vet ju redan svaret på din fråga... din kille är trasig och kommer fortsätta så så länge han lever och de valen du har är att dra eller fortsätta leva med en man som bedrar sig.

Vad du INTE ska göra är ljuga för dig själv att tro att du kommer "bota" honom genom att förnedra dig själv för det är liksom inget annat än en fantasier för att fly verkligheten och slippa göra ett val.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (jaha) skrev 2021-11-08 14:09:58 följande:

Vad vill du att vi ska säga?

Du vet ju redan svaret på din fråga... din kille är trasig och kommer fortsätta så så länge han lever och de valen du har är att dra eller fortsätta leva med en man som bedrar sig.

Vad du INTE ska göra är ljuga för dig själv att tro att du kommer "bota" honom genom att förnedra dig själv för det är liksom inget annat än en fantasier för att fly verkligheten och slippa göra ett val.

Det borde väl gå att bota ett sexmissbruk, precis som med alla andra missbruk.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-11-08 14:12:31 följande:
    Ja, det går säkert OM personen själv vill det, men DU kan aldrig bota någon som inte vill bli botad och din kille verkar absolut inte vilja bli botad utan det enda han vill är att du ska acceptera hans beteende.

Sen handlar det inte bara om vad han vill och hans välmående, det handlar lika mycket om ditt. Och att slösa bort sitt liv på en skithög som tydligen inte respekterar eller älskar dig tillräckligt för att låta bli att förnedra dig på det sättet känns inte speciellt smart.

Men som sagt, ditt liv och du väljer själv om du vill slösa bort det på någon som inte är värd det och må skit för att du medvetet valt att leva med någon som får dig att må så.
  • Anonym (Viol)

Min första tanke var att det inte är honom du ska ?fixa?, utan dig själv!

Hur tar du hand om dig själv i allt detta?

Din text gör att jag uppfattar att du tycker hans felsteg är något ytligt och något man kan vifta bort bara.

Det är säkerligen en försvarsmekanism i dig, men det handlar fortfarande om DIG! Det är ditt liv. Ska du leva genom honom resten av ditt liv? Styras av honom? Som inte ens behandlar dig med respekt. Som vet att du kommer tillbaka vad han än gör?

Tar du dig bort från honom, överlever abstinensen av att inte längre ha honom, så kommer du förstå. Men nu är du i en bubbla i hans värld där du sätter dig själv till sidan.

Vill du att dina barn ska växa upp och tro att det är normalt när män gör så här? För de kommer självklart att förstå när de blir äldre. De kommer inte respektera sig själva heller utan tassa på tå runt honom.

Att han tar antidepressiva gör att sexlusten minskar och det blir mer problematiskt att njuta av sex. Men hans bekräftelsebehov kvarstår. Han kommer aldrig att nöja sig med enbart fig. Han är med dig för att du är kvar. Det gör ont att läsa detta, det förstår jag och jag är ledsen att såra dig. Men detta är ingenting i jämförelse med hur du behandlar dig själv. Du behandlar dig själv som sopor. Det är riktigt tragiskt att läsa.

Vad krävs för att du ska hålla dig ifrån honom? Har du funderat på det? Varför går du tillbaka? Och vad är det som hänt nyligen som gör att du startar denna tråden? Du hade inte startat den om allt var så bra som du försöker säga.

• Anonym (Missbrukare)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-11-08 14:12:31 följande:
    Jag har det missbruket. Jag blir som ett djur varje gång jag ser en tjej. Jag har ingen aning om hur många sexuella kontakter jag haft. Inte så många irl -sex som man kan tro. Det är ganska tidsödande. Oftast är det lösa sexkontakter över nätet. Irl kanske det blir 3-6st per år lite beroende på tid.

Har flera utomäktenskapliga barn. Då med tjejer som sökt någon som mig att bli gravid med. Jag är redan körd ur den synvinkeln och jag går igång på att göra tjejer gravida.

Det tog mig lång tid att erkänna för mig själv att jag har det problemet. Att söka hjälp för saken är jag fortfarande långt ifrån. Vet inte om det går att sluta ärligt talat. Kanske dämpas med åren?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (jaha) skrev 2021-11-08 14:21:46 följande:

Ja, det går säkert OM personen själv vill det, men DU kan aldrig bota någon som inte vill bli botad och din kille verkar absolut inte vilja bli botad utan det enda han vill är att du ska acceptera hans beteende.

Sen handlar det inte bara om vad han vill och hans välmående, det handlar lika mycket om ditt. Och att slösa bort sitt liv på en skithög som tydligen inte respekterar eller älskar dig tillräckligt för att låta bli att förnedra dig på det sättet känns inte speciellt smart.

Men som sagt, ditt liv och du väljer själv om du vill slösa bort det på någon som inte är värd det och må skit för att du medvetet valt att leva med någon som får dig att må så.

Ja du har nog rätt:/
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Viol) skrev 2021-11-08 15:05:59 följande:

Min första tanke var att det inte är honom du ska ?fixa?, utan dig själv!

Hur tar du hand om dig själv i allt detta?

Din text gör att jag uppfattar att du tycker hans felsteg är något ytligt och något man kan vifta bort bara.

Det är säkerligen en försvarsmekanism i dig, men det handlar fortfarande om DIG! Det är ditt liv. Ska du leva genom honom resten av ditt liv? Styras av honom? Som inte ens behandlar dig med respekt. Som vet att du kommer tillbaka vad han än gör?

Tar du dig bort från honom, överlever abstinensen av att inte längre ha honom, så kommer du förstå. Men nu är du i en bubbla i hans värld där du sätter dig själv till sidan.

Vill du att dina barn ska växa upp och tro att det är normalt när män gör så här? För de kommer självklart att förstå när de blir äldre. De kommer inte respektera sig själva heller utan tassa på tå runt honom.

Att han tar antidepressiva gör att sexlusten minskar och det blir mer problematiskt att njuta av sex. Men hans bekräftelsebehov kvarstår. Han kommer aldrig att nöja sig med enbart fig. Han är med dig för att du är kvar. Det gör ont att läsa detta, det förstår jag och jag är ledsen att såra dig. Men detta är ingenting i jämförelse med hur du behandlar dig själv. Du behandlar dig själv som sopor. Det är riktigt tragiskt att läsa.

Vad krävs för att du ska hålla dig ifrån honom? Har du funderat på det? Varför går du tillbaka? Och vad är det som hänt nyligen som gör att du startar denna tråden? Du hade inte startat den om allt var så bra som du försöker säga.

Ja jag vet inte. Jag trodde att jag skulle kunna komma över de som jag gjort alla andra gånger, men den här gången försvinner det liksom inte. Det suger bara att så fort han faktiskt försöker och gör en livsstilsförändring, så är det redan försent liksom.

Det kanske bara är bättre att skita i det ändå
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Missbrukare) skrev 2021-11-08 15:13:43 följande:

Jag har det missbruket. Jag blir som ett djur varje gång jag ser en tjej. Jag har ingen aning om hur många sexuella kontakter jag haft. Inte så många irl -sex som man kan tro. Det är ganska tidsödande. Oftast är det lösa sexkontakter över nätet. Irl kanske det blir 3-6st per år lite beroende på tid.

Har flera utomäktenskapliga barn. Då med tjejer som sökt någon som mig att bli gravid med. Jag är redan körd ur den synvinkeln och jag går igång på att göra tjejer gravida.

Det tog mig lång tid att erkänna för mig själv att jag har det problemet. Att söka hjälp för saken är jag fortfarande långt ifrån. Vet inte om det går att sluta ärligt talat. Kanske dämpas med åren?

Varför är du inte redo att söka hjälp för det? Har du en partner?
  • Anonym (Missbrukare)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-11-08 17:23:57 följande:
    Varför är du inte redo att söka hjälp för det? Har du en partner?
    Ja, jag har en partner. Mitt missbruk syns inte utåt.

Orsaken till varför jag inte är redo att söka hjälp är att jag älskar det. Det är det som fyller mitt liv.

Antar att det är som en alkoholist som älskar lukten och smaken av sprit trots att denne säkert inser faran.

Inser att det är en klen tröst. Men det har inget med kärlek att göra. Han kan mycket väl vara känslomässigt trogen.
  • Anonym (Otrogen)

Du skriver sexmissbruk. Säger han det själv? Då använder man sex som drog, ångestdämpande osv. Man har inte ett sexmisdbruk bara för att man är otrogen flera gånger. Använder han det begreppet för att på nåt vis komma undan sitt agerande?

I övrigt, ge honom inte fler chanser.

Svar på tråden Leva med sexmissbruk