• wyhib

Vad ska ni köpa i julklapp till era barns pedagoger/lärare

Vad ska ni köpa i julklapp till era barns lärare och pedagoger?
    Jag ska köpa ekologiska badbomber från Lush och en liten chokkladask till mina barns 3 pedagoger och 2 lärare. Är nyfiken på vad andra köper.

• Svar på tråden Vad ska ni köpa i julklapp till era barns pedagoger/lärare
  • wyhib
    Studentpappa skrev 2021-11-08 18:19:20 följande:

Alltså jag har inte börjat fundera på barnens julklappar, och kvinnor undrar varför ni får fixa presenter till personalen?....

Bror, varför tror du jag är kvinna?
  • wyhib
    Studentpappa skrev 2021-11-08 18:42:10 följande:
    Ey brosh, bara en känsla
    Vill du ha dicpic ;)
  • wyhib
    Anonvm skrev 2021-11-08 18:33:41 följande:

Mina barn går i förskolan, självklart kommer jag varken nu eller någonsin köpa presenter till personalen på deras skola, oavsett vilken yrkesroll de har gentemot mina barn.

Har precis noll förståelse och acceptans för detta ofog.

Nej de tar ju hand om ditt barn fler timmar i veckan än du, jättedumt att visa någon uppskattning för det.
  • wyhib
    Anonym (X) skrev 2021-11-12 12:30:05 följande:
    Håller med dig. Kan inte förstå varför folk blir så kränkta över att ANDRA ger presenter till någon för att visa uppskattning.
    Svennelogik, ger pengar till någon krigsherre i Somalia men inte till lärarna som hjälper och stöder deras barn varje dag.
  • wyhib
    Anonym (Y) skrev 2021-12-06 16:37:17 följande:

Delicatolåda med havrebollar blidde det i år.

Låter gott
  • wyhib
    Anonym (Xx) skrev 2021-12-26 19:54:32 följande:

Ingenting. Jag har råd men jag minns hur det var att vara ett barn vars förälder inte hade råd. Det var hemskt.

Så jag avskyr traditionen av hela mitt hjärta och vägrar.

Det finns alldeles för många barn vars föräldrar inte har råd eller som bara struntar i det och då tänker jag inte stödja skiten.

Hahahahaha
  • wyhib
    Anonym (Xx) skrev 2021-12-26 22:14:20 följande:
    Ja. Det var ett meningsfullt och moget svar.
    Ungefär som ditt då. "Jag har råd men pga att andra kanske inte har det så köper jag inte julklappar" Låter som rent hyckleri och snålhet i min mening, antar att du gör samma sak gällande dina barn och släkt då "Nej Sven och Greta, det blir inga julklappar i år heller för det finns andra som inte får."
Svar på tråden Vad ska ni köpa i julklapp till era barns pedagoger/lärare