• Anonym (Uttråkad)

Vad tycker ni om sexscener i vanliga böcker, filmer och tv-serier (alltså inte porr!)?

Jag har varit hemma sjukskriven och sett mycket på tv. Plöjt ett antal tv-serier. Jag har bara insett att jag tycker det är så fruktansvärt meningslöst med långa sexscener på tv. Och läser jag en vanlig bok så skummar jag långa beskrivningar av sex. 
    Det är liksom bara meningslöst, det tilltalar mig inte alls. Vill jag se eller läsa om sex ur ett sexuellt syfte så finns ju olika typer av porr, sexnoveller osv, men sånt här som är någon form av mellanting tillför ingenting. Jag blir bara obekväm och undrar hur skådespelarna upplever det...

Vad tycker alla andra om dessa?

• Svar på tråden Vad tycker ni om sexscener i vanliga böcker, filmer och tv-serier (alltså inte porr!)?
  • Anonym (Kvinna 39)

Håller med. Det som uttråkar mig kring de scenerna är att det är noll variation! I böckerna gäller det beskrivningar och film/TV är det alltid samma ögonkast, rörelser och fraser. Läser jag en enda gång till om "hennes välformade rumpa" så spyr jag.

• Anonym (Håller med)

Onödigt. Detta tyder bara på att många böcker, filmer och serier är gjort av män för män!

• Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Håller med) skrev 2021-11-09 12:04:28 följande:

Onödigt. Detta tyder bara på att många böcker, filmer och serier är gjort av män för män!

Tyvärr lika illa med kvinnliga författare, jag läser en del Harlequin och de har väl bara kvinnor som skriver åt dem, men det är precis samma sak där. Undrar om det är männens sätt att skriva som påverkar eller om man på riktigt tror att det är sånt kvinnor vill läsa om.

Och sen karaktärerna... Det är ofta nån som blir sur på någon annan av samma klichéartade skäl som alltid. Ett missförstånd, och en man som minsann ska visa henne.... Suck.
  • Anonym (bum)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-11-09 12:02:49 följande:
    Håller med. Det som uttråkar mig kring de scenerna är att det är noll variation! I böckerna gäller det beskrivningar och film/TV är det alltid samma ögonkast, rörelser och fraser. Läser jag en enda gång till om "hennes välformade rumpa" så spyr jag.
    Hennes välformade rumpa ...
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-11-09 12:07:20 följande:

Tyvärr lika illa med kvinnliga författare, jag läser en del Harlequin och de har väl bara kvinnor som skriver åt dem, men det är precis samma sak där. Undrar om det är männens sätt att skriva som påverkar eller om man på riktigt tror att det är sånt kvinnor vill läsa om.

Och sen karaktärerna... Det är ofta nån som blir sur på någon annan av samma klichéartade skäl som alltid. Ett missförstånd, och en man som minsann ska visa henne.... Suck.

Även kvinnliga författare skriver om det som de tror män vill läsa om. Det är mycket fokus på mäns intressen därav mycket sexscener.
  • Anonym (kaffedraken2)

Jag är glad över att i nyare film-och tv-produktioner så antyds det bara. Dom börjar hångla, kläderna börjar åka av, sen zoomar kameran ut. Det är sexigare så, och mer klass.

• Anonym (Huvva)

Hoppar över i böcker, byter kanal på tv:n. 

• Kiyah

Beror helt och hållet på. Är det något som för handlingen framåt eller är en vital del i berättelsen har jag inga problem med det. Är det bara "för att det ska vara" så blir jag irriterad

• Anonym (För komisk effekt?)

Jag gillar sexscener i fåniga komedier. Som när Stifler ligger med Jims väldigt gamla farmor i tron om att det är den snygge tjejen han är efter i American Pie the wedding.

Just i komedier med barnslig humor tycker jag att det är roligt och passar bra. Är inte man heller, tycker det ändå.

• Aikido

Klassiska svartvita scener när kameran följer en björkstam upp mot toppen är de bästa.

Svar på tråden Vad tycker ni om sexscener i vanliga böcker, filmer och tv-serier (alltså inte porr!)?