Aurorasamtal
Jag gick för jag var tvungen. Det hjälpte mig på det sättet att jag fick mitt planerade snitt som jag önskade. :)
Jag gick för jag var tvungen. Det hjälpte mig på det sättet att jag fick mitt planerade snitt som jag önskade. :)
Oj, läste mer noga nu och såg vad din bm svarat, du måste byta! Så där ska inte en Aurora-bm bemöta någon! Dom ska lyssna, hjälpa, förklara, stötta men framförallt respektera ens rädsla och önskan om snitt om man har det.
Dessutom har hon absolut ingen makt alls att säga att du inte kommer få ett snitt, det är läkarens beslut.
Tack för återkoppling bananmilkshake och Ebo88. Verkar som att jag då haft riktig otur med min aurora-bm. Undrar varför hon tog sig friheten att ge mig ett avslag på min förfrågan om snitt om hon inte är behörig för det! Ser att hon t.o.m skrivit i min journal på 1177 att hon informerat mig om att snitt inte är ett alternativ! Får ringa till Danderyds Auroramottagning på måndag och se om det finns en annan bm eller läkare jag kan tala med där.
Ebo88 - usch hemskt att höra om ditt snitt men skönt att du tog dig ur det med livet i behåll! Det finns nog risker i allt hur man än vänder och vrider på en förlossning.
Lycka till båda två och hoppas allt går bra. Tack igen för er input, mycket uppskattat ????.
Åh vad ledsen jag blir att läsa över hur du blivit bemött!! :( <3
Håller med alla övriga - be om att få byta samtalsstöd!! Det tipset fick jag även på profylaxkurs till förlossningen - att man kan byta ut sin barnmorska om man inte trivs med den personen.
Jag vet inte om detta spelar in, men när jag pratade med min barnmorska om min förlossningsrädsla tidigt i graviditeten så sa hon att OM jag känner att jag verkligen vill göra ett kejsarsnitt så måste den processen initieras i vecka 20. Undrar om det skulle kunna vara detta som barnmorskan tänker på - att det är "för sent" att schemalägga ett planerat kejsarsnitt? :(