Aurorasamtal
Åh vad ledsen jag blir att läsa över hur du blivit bemött!! :( <3
Håller med alla övriga - be om att få byta samtalsstöd!! Det tipset fick jag även på profylaxkurs till förlossningen - att man kan byta ut sin barnmorska om man inte trivs med den personen.
Jag vet inte om detta spelar in, men när jag pratade med min barnmorska om min förlossningsrädsla tidigt i graviditeten så sa hon att OM jag känner att jag verkligen vill göra ett kejsarsnitt så måste den processen initieras i vecka 20. Undrar om det skulle kunna vara detta som barnmorskan tänker på - att det är "för sent" att schemalägga ett planerat kejsarsnitt? :(
Oavsett tycker jag absolut att du ska be om att få byta kontaktperson. Det är HELT ORIMLIGT att du ska gå runt med panikångest varje dag - du måste få hjälp och stöd i att hantera din rädsla <3.
Som svar på din ursprungliga fråga: Ja, jag har varit på Aurorasamtal och kände mig mycket lugnare efter det. Allt dom säger hjälper inte eftersom det är personligt vad som funkar för en själv - men många saker hon sa kändes verkligen tröstande. Alla dom sakerna har vi skrivit ner i en lista och när jag får panik så kan min man påminna mig om hennes peppande ord och hur vi kan hantera olika situationer som skulle kunna uppstå..
Återigen - tycker verkligen att du ska be om att få byta samtalsstöd. Var ärlig med att du har panikångest varje dag och hur dåligt du mår - dom måste ta detta på allvar och ge dig den hjälp du behöver! Lycka till <3