• Anonym (Nej)

Exet galen efter att barnen fick träffa min nya under en nödsituation

Anonym (Undrar) skrev 2021-11-12 08:27:09 följande:

Gjorde jag verkligen så fel, och har han något att komma med kring detta?

Inte ett dugg! Skit i exet, han är bara sårad för att han vill bestämma över ditt liv. Du måste sluta ursäkta dig inför honom, sluta försvara dig! "Ja det var tänkt att vänta men nu blev det så." Ffs, han får väl leva med det då. Och han får tycka att du är opålitlig och allt möjligt, vem bryr sig..? Förhoppningsvis inte du iaf. Om han fortsätter skälla på dig så säg att ni redan diskuterat saken och att det är som det är och inte hjälper att fortsätta prata om, och att du så klart avslutar samtalet om han inte klarar av att byta ämne.

Och seriöst, vad skulle du ha gjort...? Bita ihop var knappast läge för, och den nya killen ställde upp på ett fantastiskt sätt för dig dessutom. Det ska han ha cred för.
  • Anonym (Nej)

Och ditt ex behöver inte träffa den eller de killar du tänkt presentera för barnen, apropå det. Ska han behöva godkänna dem då? Och om han säger nej, ska du sluta träffa/dumpa killen eller....? NEJ. Du styr ditt liv, han är inte en del av det längre, och han får lita på ditt omdöme både när det gäller vilka män du träffar och när det är lämpligt att träffa dina barn.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-11-12 12:36:44 följande:

Tack för alla svar! Att träffa varandras nya var faktiskt mitt förslag. Jag har en vän som gjorde så och vi diskuterade det redan innan separation kom på tal. Men för mitt ex är en överenskommelse helig. Vi hade bestämt det och då kan inget rucka på det.

Efter separationen har exet haft en långt bättre respekt för mig och vi har till och med kunnat umgås tillsammans med barnen och haft trevligt ihop. Det är bland annat för att umgänget följt väldigt givna ramar. Så fort något avviker, kan han inte hantera det utan att bli elak. Nu i efterhand tror jag att min föredetta har någon typ av autism.

Det är skönt att läsa era svar. Det är också en trygghet i att veta att han inte kan komma nånstans med sina försök!

Då får du förklara för honom att det förslaget tydligen inte fungerar eftersom han reagerar så starkt. Det borde han ju kunna gå med på när han själv är den enda som kan introducera någon ny för barnen i det här läget. Bara för att ni hade den idén från början betyder inte att du är kontraktsbunden.

Och ni ska inte umgås alltför mycket för det är lätt att han inbillar sig att ni ska bli ett par igen, det öppnar upp för väldigt mycket konflikter! Sund distans är det som behövs.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (XXX) skrev 2021-11-13 08:50:06 följande:
    Du tror inte att barnmisshandel, sexuella övegrepp på barn och till och med barnamord förekommer, eller..? Bara fantasier... tänk om det vore så väl!
    Med det utgångsläget att män kan vara pedofiler mm så kan en kvinna aldrig skaffa sig en ny, eller någon alls för den delen! Ja, pedofiler, barnamördare och barnmisshandlare existerar, men hur stor är sannolikheten att man träffar en sån...?
  • Anonym (Nej)

Apropå förra inlägget...

TS: Vad hade exet för anledning att inte ta hand om sina barn när du var så sjuk?

• Anonym (Nej)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-11-22 16:07:56 följande:
    Det har gått ganska bra och vi har prata en del om det som hände. Vi har båda en förståelse för vad som hände.
    Skönt att höra! :)
Svar på tråden Exet galen efter att barnen fick träffa min nya under en nödsituation