Inlägg från: Anonym (Lena57) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena57)

vem betalar på dejt?

Hej!

Vill höra er syn på detta. Vem tycker ni ska betala på en första dejt? Mannen eller kvinnan? Eller ska man betala var för sig?

Om en man inte betalar på en första dejt så får han ingen andra dejt med mig. Det bara är så. Jag känner mig inte ?köpt? för att han betalar maten?.. är inte skyldig honom sex efteråt eller så. Vet att vissa kvinnor känner så och får någon ?tacksamhetsskuld?..

Jag personligen anser att mannen ska betala på en första dejt, och andra etc. Man vill ju känna sig kvinnlig och uppvaktad! Mannen ska protect och provide.

Går igång på en klassisk gentleman som håller upp dörren, tar notan etc. Sedan är jag ju väldigt svag för blommor och dikter med. Vad anser ni?

• Svar på tråden vem betalar på dejt?
  • Anonym (Lena57)
    Anonym (a) skrev 2021-11-16 16:07:22 följande:

Och du sköter hemarbetet då? Det är ju kvinnans lott i sådana traditionella relationer. Mannen är försörjare och ger blommor, och kvinnan städar, tvättar, lagar mat, sköter barnen och servar mannen.

Jag har inget emot att sköta hemmet. Har inga barn, men hade jag haft barn så hade jag velat vara hemmafru. Tycker det är fint att vara hemma med barnen så mycket som möjligt. Är den del av att kvinna. Sånt ska bevaras.

Äktenskap, de traditionella kärnvärderingarna samt en tydlig ordning i samhället och i hemmet.

Många män idag beter sig inte som män och dessutom springer runt och byter kön hej vilt, nej tack. Samma sak med kvinnor. Och detta ska man mata in bland barnen? Nej fyfan.
Svar på tråden vem betalar på dejt?