Inlägg från: Anonym (blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blä)

vem betalar på dejt?

Jag är inte intresserad av en kvinna som förespråkar gammaldags könsroller. Inte seriöst intresserad iallafall. Är det en bimbo jag bara vill knulla däremot tar jag notan.

• Anonym (blä)
    Anonym (Vill också dejta gentlemän) skrev 2021-11-17 14:28:35 följande:

Vilken idiot. Usch så avtändande!

Det sexigaste som finns är när män är gentlemän och betalar på dejterna.

Jag tycker det är osexigt med snåla tjejer som förväntar sig att jag ska betala allt.
  • Anonym (blä)
    Anonym (Vill också dejta gentlemän) skrev 2021-11-17 15:16:22 följande:

Riktiga män betalar, så är det bara :)

Ett tips, vill du att kvinnor ska bli mer intresserade av dig så betala på dejterna. Det är alltid ett plus. Finns såklart undantag men de flesta kvinnor uppskattar att bli bjudna, det visar att han tycker att hon är värd att skämma bort.

Jag är inte intresserad av kvinnor som tänder på sånt. Det är precis såna jag vill undvika. Jag dejtar bara välutbildade och jämställda kvinnor så det är inget problem heller.

Ett tips, vill du att männen ska bli mer intresserade av dig så ge dem en avsugning på dejterna. Det är alltid ett plus. Det finns såklart undantag men de flesta män uppskattar att bli avsugna och det visar att att du tycker han är värd att skämmas bort. Riktiga kvinnor suger!

OK?
  • Anonym (blä)
    Anonym (Vill också dejta gentlemän) skrev 2021-11-17 15:42:40 följande:

Haha. Detta handlar ju om något helt annat. Men att du tycker så får stå för dig. Att du inte är intresserad av kvinnor som mig bryr jag mig inte om då vi aldrig kommer dejta ändå. Jag är inte intresserad av att dejta omanliga män/snåljåpar.

Nej jag är inte intresserad av snåla och ojämställda kvinnor.
  • Anonym (blä)
    Anonym (minst två) skrev 2021-11-21 00:16:22 följande:

Minst två personer betalar på en dejt. Är man fler så blir det väl fler.

Jag förstår inte varför alla dessa kvinnor som kallar sig moderna och feminister helt plötsligt går med på medeltida värderingar så fort det kommer till dejting? Varför är det ok att mannen visar att han kan köpa er? Det är ju därför han "ska betala", för att visa era pappor att han har tillräkligt med pengar.

Det kallas jämställdhet-när-det-passar eller feminism a la carte. För mig tyder det på ett outvecklat konsekvenstänkande vilket jag finner ointelligent och infantilt.

Jag respekterar faktiskt dem som vill ha gammaldags könsroller rakt av, där kvinnor förväntas göra vissa saker och män andra, för de är åtminstone konsekventa i sitt att resonera. Men den här uppfattningen som en del kvinnor har om att man bara plockar godbitarna ur två helt olika tankesätt är det värsta jag vet.
  • Anonym (blä)
    Anonym (Vill också dejta gentlemän) skrev 2021-11-21 12:32:40 följande:

Det verkar vara väldigt känsligt för dig att andra väljer att göra på ett annat sätt än dig. Vissa vill inte att kvinnor och män ska vara likadana, många finner det väldigt avtändande. Låt andra göra som de vill, du har inte med det att göra.

Och du, du förlorar inte dina rättigheter bara för att du visar stake och bjuder en kvinna på dejt, lovar :) det är bara ett plus om du gör det.

Så som du resonerar så förstår jag om kvinnor inte vill dejta dig.

Nej och du har inte med att göra hur jag gör. Låt mig göra som jag vill.

Du förlorar inte dina rättigheter bara för att du tar på dig att plocka undan allas kaffekoppar på din arbetsplats bara för att du är kvinna. Gör det då! Det är så lätt att säga att män och kvinnor ska vara olika, men jag har aldrig hört någon kvinna som säger så här komma med några exempel på saker de själva ska behöva stå ut med pga sitt kön.

Vem har påstått att kvinnor inte vill dejta mig? Jag dejtar högutbildade kvinnor som är självständiga och framgångsrika i sina karriärer. De har kommit där de är just tack vare jämställdhet, så för dem är det självklart med jämställdhet i andra sammanhang med. Är det inte det är jag ointresserad. Jag vill ha en jämbördig kvinna och inte någon som ska bli bjuden likt en tonårsdotter. Ointresserad av en far/dotter-relation.
  • Anonym (blä)
    mari123 skrev 2021-12-04 10:43:24 följande:

Jag tycker också mannen ska bjuda på första dejten. Handlar ju knappast om pengar utan liksom HYFS och STIL!? En småsnål liten gubbe träffar man bara EN gång.

En småsnål gumma som inte har släppt ålderdomliga könsroller träffar man bara EN gång
  • Anonym (blä)
    mari123 skrev 2021-12-04 11:53:20 följande:

Inte då. Du ringer nog och vill ha en andra dejt! SUCK.

Jag gör inte det. Det är en dealbreaker för mig och den vanligaste anledningen att jag inte vill ses igen. Jag tar notan däremot om jag dejtar en bimbo som jag bara vill ha sex med och inget annat. Men då räcker det med en gång.
Svar på tråden vem betalar på dejt?