Inlägg från: Anonym (Krona) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krona)

vem betalar på dejt?

Anonym (Vill också dejta gentlemän) skrev 2021-11-17 15:16:22 följande:
    Ett tips, vill du att kvinnor ska bli mer intresserade av dig så betala på dejterna. Det är alltid ett plus. Finns såklart undantag men de flesta kvinnor uppskattar att bli bjudna, det visar att han tycker att hon är värd att skämma bort.
    Ja precis. Män betalar på dejten. Det handlar om manligt och kvinnligt. Män tänder på kvinnlighet och kvinnor på manlighet. Det är manligt att betala på dejten. Ska kvinnan betala, eh... blir ju bara så konstigt! Ska kvinnor klä upp sig som män och tvärtom också eller om vi ska byta på rollerna. Ska män börja sminka sig och ha urringat? Sen om kvinnan verkligen bjuder ut mannen så klart det känns mer rätt att kvinnan betalar.
  • Anonym (Krona)
    Anonym (Oj) skrev 2021-11-20 21:27:10 följande:
    Aldrig haft något problem med att män inte tänder på mig faktiskt Flört Har aldrig varit med om att en man inte vill ha fler dejter oavsett vem som betalat
    Ofta annorlunda med män tror jag. Är tjejen medelsnygg så spelar det inte så stor roll. För kvinnor tror jag det handlar mer om mäns beteenden. Hört talas om gentleman kanske? Men jag tror inte du hört talas om gentlekvinna, Ordet finns inte.
  • Anonym (Krona)
    Anonym (H) skrev 2021-11-20 21:41:19 följande:
    Det är ju väldigt individuellt vad man tycker är kvinnligt/manligt.
    Nä inte så individuellt.
  • Anonym (Krona)
    Anonym (Man 42) skrev 2021-11-20 23:11:05 följande:

Jag brukade betala för att jag brukade bjuda ut men det var aldrig någon fancy middag på första dejten. Man träffas på ett fika eller drink för att prata och lära känna varandra. Annars tycker jag att det är avtändande med ojämställda kvinnor. Är invandrare själv och har sett nog av erövrare och princessor i hemlandet, nej tack.

Bjuda på första dejten handlar inte om jämställdhet, lika lite som att kvinnor har mer urringat och smink handlar om jämställdhet. Detta är kopplat till dejtingsammanhang. Men lycka till att vägra betala för henne för att du ska visa dig vara en jämställd man. Du kommer nog snarare framstå som en snål man eller någon med dålig ekonomi.
Svar på tråden vem betalar på dejt?