Inlägg från: Kexsmula |Visa alla inlägg
  • Kexsmula

vem betalar på dejt?

Jag anser absolut att mannen ska betala, tycker faktiskt det är avtändande om han skulle föreslå att betala var för sig, det känns omanligt och som om han tycker jag är så billig att jag inte är värd att lägga pengar på. MEN om jag vid en första dejt märker att mannen inte är vad jag trodde (utseende eller personlighet) och jag inte är ett dugg attraherad och aldrig vill träffa honom mer insisterar jag dock på att var och en betalar för sig. Enkelt knep att få reda på om jag är intresserad eller ej.

• Kexsmula
    Anonym (Fredde) skrev 2021-11-20 22:02:41 följande:

Nej jag har bättre saker för mig än att dejta något blåst våp som tycker jag ska betala allt. Då tar jag hellre en springnota och låter henne ta smällen, eller ännu bättre, jag dejtar inte från första början. Sen om någon skulle vägra träffa mig och kvida om att jag vore omanlig kunde jag bry mig mindre om, de åsikterna kan hon stoppa någonstans där solen inte skiner.

Om du tyckt att jag vore snygg, spännande och snäll och sagt att du ville ta med mig ut för att äta middag på restaurang och efter vi ätit tagit för givet att vi skulle dela på notan hade du inte behövt ta en springnota. Jag skulle med största sannolikhet sagt att det är lugnt (antagligen till och med insisterat på att betala hela notan, det har jag gjort tidigare när jag varit totalt ointresserad) och sedan hade du aldrig någonsin hört något från mig igen. Inte för att jag är något blåst våp, utan för att du inte ens tyckt att jag var värdig en middag ute. Snålhet är otroligt oattraktivt. Jag har inga problem med att betala hela notan senare i förhållanden, men i början vill jag veta att det är en alfaman jag går ut med som anser att jag är värd något och som inte kommer vara en dryg snåljåp resten av förhållandet eftersom det är så jävla oattraktivt.
  • Kexsmula
    Anonym (Fredde) skrev 2021-11-20 23:00:16 följande:

Jag hade aldrig velat dejta någon som oironiskt använder begreppet "alfaman". På tal om saker som är attraktiva. Det är därför det är viktigt att sådant reds ut innan man börjar gå ut och äta, annars slösar man bara varandras tid.

Enda anledningen till att jag ens använde ordet alfaman till att börja med var eftersom jag visste att du tillhörde de pojkar som skulle störa sig av det.
  • Kexsmula
    Anonym (Fredde) skrev 2021-11-20 23:54:07 följande:

Okej, väldigt lustigt.

Jag gissade ju rätt.
  • Kexsmula
    Anonym (Fredde) skrev 2021-11-20 23:59:04 följande:

Nja delvis.Men visst, om det får dig att sova gott. Så god natt på dig. Må vi aldrig träffas på en dejt.

Tack, det är ömsesidigt. Jag kommer sova som en prinsessa, nattinatti!
Svar på tråden vem betalar på dejt?