Inlägg från: Anonym (Man 42) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man 42)

vem betalar på dejt?

Jag brukade betala för att jag brukade bjuda ut men det var aldrig någon fancy middag på första dejten. Man träffas på ett fika eller drink för att prata och lära känna varandra. Annars tycker jag att det är avtändande med ojämställda kvinnor. Är invandrare själv och har sett nog av erövrare och princessor i hemlandet, nej tack.

• Anonym (Man 42)
    Anonym (Krona) skrev 2021-11-21 13:10:12 följande:
    Bjuda på första dejten handlar inte om jämställdhet, lika lite som att kvinnor har mer urringat och smink handlar om jämställdhet. Detta är kopplat till dejtingsammanhang. Men lycka till att vägra betala för henne för att du ska visa dig vara en jämställd man. Du kommer nog snarare framstå som en snål man eller någon med dålig ekonomi.
    Klart det handlar om ojämställdhet om man förväntas göra eller inte göra något beroende på vilken typ av genitalia man har.
    Som sagt, på mina första dejter handlade det om små summor, ett fika eller drink och jag brukade betala, inte alls motvilligt, det spelade ingen roll. Sociala konventioner är (tyvärr) fortfarande sådana att män förväntas betala och då är det enklast att göra så bara för att slippa konstig stämning.
    Däremot finns det en klass av tjejer som nöjer sig inte med en drink utan ser sig själva som någon slags princessor som väntar på sin riddare. Det ska bjudas på middag, köras med bil och imponeras socioekonomiskt. Jag bryr mig verkligen inte hur jag framstår i deras ögon, för mig är de primitiva bakåtsträvande varelser och jag behöver varken deras godkännande eller sällskap.
  • Anonym (Man 42)

Kvinnor som vill bli bjudna vill det för att de kopplar sina föreställningar om vad som är manligt och kvinnligt till det. Det är mannen som ska förföra och kvinnan ska ge sig till slut. Har ingenting att göra med lönerna och jämställdhet, tvärtom.

Svar på tråden vem betalar på dejt?