• mari123

vem betalar på dejt?

Jag tycker också mannen ska bjuda på första dejten. Handlar ju knappast om pengar utan liksom HYFS och STIL!? En småsnål liten gubbe träffar man bara EN gång.

• mari123
    mari123 skrev 2021-12-04 10:43:24 följande:

Jag tycker också mannen ska bjuda på första dejten. Handlar ju knappast om pengar utan liksom HYFS och STIL!? En småsnål liten gubbe träffar man bara EN gång.

Inte då. Du ringer nog och vill ha en andra dejt! SUCK.
  • mari123
    Anonym (Den som bjuder ut!) skrev 2021-12-04 12:58:52 följande:
    Jag ser mig inte som snål. Men om jag skall ta notan så vill jag ha varit den som bjudit ut. Inte att hon bjuder ut mig i stil med "Du och jag skall gå på dejt" "Skall vi det? Jag skulle hellre gå på dejt med Hitler än dig" "Haha du är för rolig. Ja det skall vi, det är 2021 nu kvinnor kan faktiskt bjuda ut män på dejt numera" "ok men jag hade ändå hellre gått på dejt med Hitler bara så att du vet" och sedan kräver hon ändå att jag tar notan?
    Du beskriver ett märkligt scenario. ÄR det så att den där kvinnan vill gå ut med dig fastän du givit din ståndpunkt KLART och tydligt så .........ja då ska hon betala! Normala kvinnor skulle aldrig gå på en dylik dejt men det finns ju folk till allt.
Svar på tråden vem betalar på dejt?