Anonym (Den som bjuder ut!) skrev 2021-12-04 09:12:25 följande:
Den som bjuder ut borde betala! Något som verkligen stör mig är kvinnor som säger något i stil med "Det är 2021 nu. En kvinna kan bjuda ut en man!" men ändå förväntar sig att mannen skall betala (Då slutar det vara 2021 tydligen).
Är väldigt fult att bjuda ut på dejt, själv välja ställe, prisklass och aktivitet och förvänta sig att han skall betala. I själva verket kanske han inte ens ville gå på dejt med dig eller ens gillar dig och enbart tackade ja för att du bjöd ut honom.
Sedan ha mage till att kräva att han skall följa dig till dörren efter det...ja då jäklar kokar det i huvudet på honom även om han gör det. Alltså visst, förstår grejen, mörkt ute, otrygghet...men ändå. Väldigt smaklöst beteende.
Blir nog inte fler dejter om man beter sig så.
Va?
Det är ju rätt korkat oavsett vem eller vad det gäller, att kräva att få det man vill ha och att någon annan betalar. Om du bara träffar sådana typer kanske du borde fundera på vad det är i dig som gör att du blir attraherad av sådana personer?
Jag tänker också på att när jag och maken är ute och äter så i 99 fall av 100 så ger man betalningsgrunkan till honom även om jag har viftat dit serveringspersonalen. Nu har vi gemensamt konto men ändå, det är skumt och stockkonservativt beteende.