Miss Skywalker skrev 2021-11-20 00:51:56 följande:
Varför skulle det bli dåligt mellan er menar du?
För ett tag efter han fått veta om graviditet med de två små så har det blivit en djup svacka.
Och jag förstår det på sätt o vis, då han hamnar i kris och behöver bearbeta.
Anonym (Abort) skrev 2021-11-20 08:08:01 följande:
Så jag gissar , ni har inte sex så ofta och antagligen pga att ni har det dåligt i omgångar. Tror du verkligen ett till barn kommer göra saken bättre? Räkna med att bli ensam och räkna på om du har råd.
Vi har inte sex så ofta då jag jobbar konstiga tider.
Samt så tror jag detta med graviditet spökar för honom.
Det har varit dåligt ibland som det kan bli för alla när man varit tillsammans 15-20år och då vi ibland haft motgångar med allvarliga sjukdomar i nära familj, dödsfall osv osv
JAG skulle klara mig, men inte HAN om det spricker.
Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-11-20 08:32:55 följande:
Om han kommit i dig trots att han vet att inga preventivmedel fungerar så får han väll stå sitt kast. Lätt för en man att tala om abort när det inte handlar om hans kropp längre. Vill man inte ha barn och inte kan acceptera om det händer så bör man själv skydda sig till max dvs, sterilisera sig, plus använda kondom, plus komma utanför.. framförallt om man har två oplanerade barn sedan innan..
Hur många barn har ni?
Han har bara PRATAT om vasectomy men aldrig kommit till skott och bara pratar om att 'vi grejar inte ett till barn, det förstår du va', men samtidigt så har jag sagt att jag inte gör abort och sen har tiden gått.
Vi har över 4barn