• Anonym (TS)

HUR ska jag berätta??

Hej!

Vad fan gör jag nu??!!

Jag har lyckats blivit gravid IGEN oplanerat.

Min man och jag har flera barn och de två sista har varit riktiga hoppsan.

Nu är det alltså en tredje gång!

JA, jag vet såklart hur barn blir till men det har blivit ändå, trots skydd.

Det här kommer bli världens kris.

Jag kan inte tänka mig abort och han vill verkligen verkligen inte ha fler.

Jag har försökt ignorera det här, men är typ i v.7 och snart kommer jag nog inte kunna dölja det.

Vad fan gör jag??

• Svar på tråden HUR ska jag berätta??
  • Anonym (Hjärna)

Sterilisera dig nu så fort du kan om du inte vill ha flera hoppsan.

• Anonym (Två)

Ni är två om detta.

Oavsett vad ni använt för skydd och varför det sviktat så hade ni båda kunnat sterilisera er. Hade det varit extremt viktigt för någon av er att inte få fler barn så hade den personen sett till att det inte blev några misstag.

Detta är ett hoppsan ni båda bidragit till precis lika mycket. Ingens fel/bådas fel.

Det är bara att berätta och sätta er ned och diskutera detta. Fördelar, nackdelar, varför vill ni inte ha fler barn, varför vill ni ha fler barn, hur påverkar ett barn till ert liv etc.? Så får ni gemensamt komma fram till en lösning för er och er familj.

Lösningen kommer inte av sig själv utan genom diskussion er emellan.

• Hoppsan82

Jag kan inte för mitt liv förstå varför man skulle lämna en hel familj som man älskar bara för att frun inte gör abort?

Helt galet ju!

Jag tycker att du ska sätta dig med honom i lugn och ro om det går och berätta att du är gravid och hur du känner.

Eller så bara slänger du ut dig det när ni grejar med annat om det känns lättare.

Det är bådas fel och om han är så emot en hoppsan trots att ni redan har två hoppsan sen innan så borde han klippt sperma-kanalen!

• Anonym (TS)

Jag klarar inte av abort, för MIG så är detta redan mitt barn.

Att abort finns för oss kvinnor tycker jag är super men JAG kan inte.

Jag tror att jag mest skjuter på det är för att det är så jävla bra mellan oss nu och jag vet att släpper jag denna,bord så kommer det absolut inte vara det längre, på länge!

Vi har prövat alla möjliga preventivmedel och har (tyvärr) väldigt sällan sex men tydligen fungerar varken spiraler (både koppar och hormon), p-piller, kondomer osv för oss

Och ja, maken har pratat om sterilisering men aldrig kommit till skott, och det lär han ju ångra nu.

Men han säger ibland att du vet att det aldrig skulle funka med ett barn till, så han skulle ju prata om abort, för i hans värld skulle ytterligare en till vara omöjligt men jag har sagt i ÅR att jag aldrig skulle kunna ta bort ett barn

• Anonym (N)

Säg som det är: du är gravid så med stor sannolikhet blir det snart ett barn till i familjen, så ni behöver börja planera för det.

Han har gjort dig gravid, det är bara att hacka i sig.

• Miss Skywalker
    Anonym (TS) skrev 2021-11-19 23:54:38 följande:

Jag tror att jag mest skjuter på det är för att det är så jävla bra mellan oss nu och jag vet att släpper jag denna,bord så kommer det absolut inte vara det längre, på länge!

Vi har prövat alla möjliga preventivmedel och har (tyvärr) väldigt sällan sex men tydligen fungerar varken spiraler (både koppar och hormon), p-piller, kondomer osv för oss

Och ja, maken har pratat om sterilisering men aldrig kommit till skott, och det lär han ju ångra nu.

Men han säger ibland att du vet att det aldrig skulle funka med ett barn till, så han skulle ju prata om abort, för i hans värld skulle ytterligare en till vara omöjligt men jag har sagt i ÅR att jag aldrig skulle kunna ta bort ett barn

Varför skulle det bli dåligt mellan er menar du? 

• Anonym (Abort)

Så jag gissar , ni har inte sex så ofta och antagligen pga att ni har det dåligt i omgångar. Tror du verkligen ett till barn kommer göra saken bättre? Räkna med att bli ensam och räkna på om du har råd.

• Anonym (3-barnsmamma)
    Anonym (TS) skrev 2021-11-19 23:54:38 följande:

Om han kommit i dig trots att han vet att inga preventivmedel fungerar så får han väll stå sitt kast. Lätt för en man att tala om abort när det inte handlar om hans kropp längre. Vill man inte ha barn och inte kan acceptera om det händer så bör man själv skydda sig till max dvs, sterilisera sig, plus använda kondom, plus komma utanför.. framförallt om man har två oplanerade barn sedan innan..

Hur många barn har ni?
  • Anonym (TS)
    Miss Skywalker skrev 2021-11-20 00:51:56 följande:

Varför skulle det bli dåligt mellan er menar du? 

För ett tag efter han fått veta om graviditet med de två små så har det blivit en djup svacka.

Och jag förstår det på sätt o vis, då han hamnar i kris och behöver bearbeta.
    Anonym (Abort) skrev 2021-11-20 08:08:01 följande:

Så jag gissar , ni har inte sex så ofta och antagligen pga att ni har det dåligt i omgångar. Tror du verkligen ett till barn kommer göra saken bättre? Räkna med att bli ensam och räkna på om du har råd.

Vi har inte sex så ofta då jag jobbar konstiga tider.

Samt så tror jag detta med graviditet spökar för honom.

Det har varit dåligt ibland som det kan bli för alla när man varit tillsammans 15-20år och då vi ibland haft motgångar med allvarliga sjukdomar i nära familj, dödsfall osv osv

JAG skulle klara mig, men inte HAN om det spricker.
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-11-20 08:32:55 följande:

Om han kommit i dig trots att han vet att inga preventivmedel fungerar så får han väll stå sitt kast. Lätt för en man att tala om abort när det inte handlar om hans kropp längre. Vill man inte ha barn och inte kan acceptera om det händer så bör man själv skydda sig till max dvs, sterilisera sig, plus använda kondom, plus komma utanför.. framförallt om man har två oplanerade barn sedan innan..

Hur många barn har ni?

Han har bara PRATAT om vasectomy men aldrig kommit till skott och bara pratar om att 'vi grejar inte ett till barn, det förstår du va', men samtidigt så har jag sagt att jag inte gör abort och sen har tiden gått.

Vi har över 4barn
  • Miss Skywalker

Oavsett är det inte bara kvinnans ansvar att det blir en graviditet. Han är ju lika ansvarig. Så varför ska du inte våga berätta. Det kan ju inte komma som en chock för honom vid det här laget. 

Svar på tråden HUR ska jag berätta??