Sambon väljer bort mig
Hej!
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 år och det har varit ett förhållande där vi båda prioriterat varandra och där båda velat vara med den andre före sina kompisar. Vi har såklart umgåtts mycket med andra utöver varandra, helt enkelt haft en bra dynamik i våra liv.
I våras förändrades det dock, i samband med att han bytte jobb. Han lärde känna många nya människor och blev nära några. Jättekul för honom att han kom in i gruppen så bra tyckte jag. Nu till problemet?
Sen han började på sitt nya arbetsplats så har han börjat prioritera sina nya vänner framför mig. De går ut på krogen varje helg och på vardagarna hänger de nästan alltid. Jag ser honom oftast bara sent på kvällarna när han kommer hem? Han har slutat planera sin vecka efter oss, utan planerar sin vecka för att umgås med sina kollegor.
När jag tagit upp det med honom att jag vill spendera mer tid med honom så blir han passiv och tycker visst att vi spenderar mycket tid med varandra, även fast fallet inte är så.
Jag har även frågat lite försiktigt om jag kan få hänga med någon gång, då det är blandat tjejer och killar i hans gäng. Då fått suckningar som svar, eller att det skulle vara konstigt om jag skulle umgås med dom. Han bjuder dock med utomstående från jobbet många gånger att hänga med, som även jag känner. Då för att de har gemensamma kontakter från hans jobb.
Känner mig utebliven och övergiven, det är inte alls kul att gå från att vara första prio till att det känns som att jag kommer sist.
Vet inte vad jag ska ta mig till eller gå tillväga, vad ska jag göra?