Inlägg från: Anonym (Igen..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Igen..)

Sex månader efter förlossningen och min man bara tjatar

Säg nej igen.

• Anonym (Igen..)
    Anonym (Tokig) skrev 2021-11-19 11:16:27 följande:

Jag har varit hos barnmorska och fick då rådet att använda bedövningssalva

Så man tappar känslan? Konstigt råd.......den bm skulle jag vilja ta ett snack med. Varför samlag om kvinnan har ont? Idiotiskt råd!
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Tokig) skrev 2021-11-19 12:23:58 följande:

Ok tack. Ska gå till en gynekolog.

Fick också hjälp av gynekolog efter många års missade komplikationer graviditetet. En barnmorskas kompetens är begränsad till graviditet och förlossning kan jag tycka.

Du ser såå fin ut...mm men jag blev opererad tillslut, tre olika besvär försvann i ett slag!
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Igen..) skrev 2021-11-19 12:42:48 följande:

Fick också hjälp av gynekolog efter många års missade komplikationer graviditetet. En barnmorskas kompetens är begränsad till graviditet och förlossning kan jag tycka.

Du ser såå fin ut...mm men jag blev opererad tillslut, tre olika besvär försvann i ett slag!

Många års missade komplikationer och 4 graviditeter.
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Vivi) skrev 2021-11-19 14:16:38 följande:

Då kanske du behöver tänka om kring det snarast och göra det skönt för honom med munnen, så att han inte söker sex på annat håll.

Många relationer spricker under barnets första år, och jag tror du kan göra mycket mer än vad jag uppfattar att du gör nu, även om du vill undvika samlag.

Eller har du en bättre idé?

Vad är det för ett konstigt råd? Ställa upp-sex för att undvika otrohet? Å vad tror du om mannen? Det är lite förnedrande mot nyblivna pappor tycker jag.

Söker han sex på annat håll för att han inte får det hemma

och speciellt med en så liten bäbis så är det andra problem i förhållandet. Märklig inställning och formulering....

Det är mycket annat som påverkar att sexlivet kan sjunka i början, inte bara ts problem med smärta. Om man ammar så är inte läckande bröst något som ökar på frekvensen till exempel. Sömnbrist är en annan faktor som påverkar.
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Vivi) skrev 2021-11-19 15:54:54 följande:

Nu var det ju så att TS sökte råd, och har fått olika råd i olika riktningar att fundera på och sedan agera på.

Vad är problemet med det?

Problemet är att du hintar om en risk att han är otrogen om hon inte ställer upp. Vad tror du om män i allmänhet och nyblivna pappor i synnerhet?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Tokig) skrev 2021-11-19 16:00:38 följande:

Du är ju helt knäpp.

Ja....jag håller med dig där....nog för att jag tycker det är fel att han tjatar på dig men att säga att du ska ställa upp för att inte bli bedragen tycker jag var sjukt....

Det säger en del om hennes inställning till sex och samliv och kvinnans uppgift. Förnedrande mot nyblivna pappor oxå.
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Vivi) skrev 2021-11-19 16:06:43 följande:

Det är ett välkänt faktum att många relationer spricker under barnets första år. Enklast är ju om föräldrarna här försöker enas om vad som gäller och hur det ska fungera i praktiken, antingen i samtal på egen hand eller med samtalsstöd.

Detta omfattar ju hela situationen och inte bara sexlivet.

Min poäng är att lyfta fram att det finns andra sätt att njuta till sammans sexuellt än samlag. Värt att utforska.

Din poäng är att hon ska ställa upp för att inte bli bedragen.
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Vivi) skrev 2021-11-19 16:19:08 följande:

Hon bör vara medveten om att det kan vara en reell risk att relationer kan spåra ur under barnets första år.

Ganska vanligt.

Det beror i så fall inte på att nyblivna pappor väljer att lämna så att de får ha sex med någon annan..

Du hävdar alltså fortfarande att pappor värdesätter sex före barn och fru/sambo?

Vad har du för uppfattning om män och vad har du för uppfattning om varför man har sex?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Vivi) skrev 2021-11-19 17:10:59 följande:

Eller så hittar du en lösning som gör att alla får äta upp kakan men ändå ha den kvar. Det har du förstås tips på.

Du är man eller hur?
Svar på tråden Sex månader efter förlossningen och min man bara tjatar