Sex månader efter förlossningen och min man bara tjatar
Säg nej igen.
Säg nej igen.
Jag har varit hos barnmorska och fick då rådet att använda bedövningssalva
Ok tack. Ska gå till en gynekolog.
Fick också hjälp av gynekolog efter många års missade komplikationer graviditetet. En barnmorskas kompetens är begränsad till graviditet och förlossning kan jag tycka.
Du ser såå fin ut...mm men jag blev opererad tillslut, tre olika besvär försvann i ett slag!
Då kanske du behöver tänka om kring det snarast och göra det skönt för honom med munnen, så att han inte söker sex på annat håll.
Många relationer spricker under barnets första år, och jag tror du kan göra mycket mer än vad jag uppfattar att du gör nu, även om du vill undvika samlag.
Eller har du en bättre idé?
Nu var det ju så att TS sökte råd, och har fått olika råd i olika riktningar att fundera på och sedan agera på.
Vad är problemet med det?
Du är ju helt knäpp.
Det är ett välkänt faktum att många relationer spricker under barnets första år. Enklast är ju om föräldrarna här försöker enas om vad som gäller och hur det ska fungera i praktiken, antingen i samtal på egen hand eller med samtalsstöd.
Detta omfattar ju hela situationen och inte bara sexlivet.
Min poäng är att lyfta fram att det finns andra sätt att njuta till sammans sexuellt än samlag. Värt att utforska.
Hon bör vara medveten om att det kan vara en reell risk att relationer kan spåra ur under barnets första år.
Ganska vanligt.
Eller så hittar du en lösning som gör att alla får äta upp kakan men ändå ha den kvar. Det har du förstås tips på.