Inlägg från: ElaineBenes |Visa alla inlägg
  • ElaineBenes

Åkpåse babyskydd?

Vet inte, det kanske finns. Vet att det finns speciella filtar med hål för bältena.

Men har du långt till bilen? Skulle nog säga att det räcker med vanliga kläder, mössa och en gosig filt.

• ElaineBenes
    Anonym (Babyskydd) skrev 2021-11-19 23:52:54 följande:

Nej inte långt, men jag själv vill ju inte gå ut och sätta mig i en kall bil utan jacka på. Och jag upplever att babyskydden med spädbarnsinlägg blir väldigt knöliga om man har kläder plus typ fleeceoverall på. Därför jag tyckte att åkpåsarna såg smidiga ut där man liksom bältar barnet inne i påsen.

Men fick inte ihop det hur man gör med inläggen bara.

Okej då förstår jag. Beror väl kanske på vilket babyskydd du har men jag tyckte inte att det var ett problem med en lite tjockare tröja. Blev det för bylsigt eller svårt att få bältet att sitta tajt nog tog vi av innan vi åkte.

Men som sagt, jag tyckte det räckte bra med en filt över. Ta med babyskyddet in i huset bara så är det ju inte ruskigt kallt att sätta sig i bilen.

Skulle nästan säga att risken är att det blir för varmt om du åker med barnet i åkpåse och bilen samtidigt får upp värmen. Då kanske du inte ens har möjlighet att klä av barnet om du sitter och kör samtidigt
Svar på tråden Åkpåse babyskydd?