Inlägg från: Plupp73 |Visa alla inlägg
  • Plupp73

Hur vet man om man är rätt för varann?

Jag tror att de flesta med riktigt långa relationer reflekterar någon gång. Relationer där man gått igenom decennier tillsammans, av vardag, fest, barnår, sjukdomar, dödsfall i föräldragenerationen, perioder av svackor i samtal eller sexliv, perioden där första förälskelsen lagt sig, där man blir som nyförälskad igen osv osv.

Jag tror att olikheter är väldigt bra på många sätt, att man kan lära sig ett annat sätt att se saker, och ett annat sätt att leva, än vad man hade skapat på egen hand.

Min partner och jag är på vissa vis ganska lika, och tycker att det är roligt att ha projekt tillsammans. Men jag är klart den som driver det sociala, med vänner.

Min bästa väninna och hennes man är lite mer så som du beskriver det. Han är rätt så rastlös, han spottar och umgås och hittar på saker hela tiden. Hon är inte hälften så social som han är, och hade hon levt själv så hade hon nog blivit ganska ensam. Men visst kan hon bli irriterad också ...men jag tror att han i grunden är precis vad hon behöver

Svar på tråden Hur vet man om man är rätt för varann?