• Fri 19 Nov 2021 15:27
    2381 visningar
    15 svar
    15
    2381

    Fläckar på kudden

    Ts: du verkar ha stora problem med just kuddar eftersom du skrivit flera inlägg om dom. Tvätta kudden om den är smutsig, köp en ny om den är obekväm, använd örngott och byt det minst varannan vecka och tvätta sen kudden då och då. Och sluta grubbla så mycket. Glad Du kommer möta betydligt större bekymmer här i livet än smutsiga kuddar. 

  • Fri 19 Nov 2021 18:06
    #9
    Dalaa skrev 2021-11-19 16:57:43 följande:
    Tack för ditt svar och jag det kommer jag absolut att göra men de här handlar om min sjukdom att jag fastnar i saker och tar medicin för att det ska bli bättre men vad tror du om att få permanenta märken i ansiktet av kudden tex som om kudden är så låg så mitt ansikte nästan tar i madrassen cirka en månad, och jag ska köpa ny kudde på måndag ????
    Nej, du kommer inte få permanenta märken. För att få det krävs det att det blir ett sår och ett ärr. Det får man inte av kuddar. Eller madrasser. De är ju mjuka. Går du i kbt förutom tar medicin? Eller nån terapi? Vore kanske bra.
  • Fri 19 Nov 2021 19:17
    #11
    Dalaa skrev 2021-11-19 18:46:01 följande:
    Jag står i kö för kbt och utredning men man vet ju aldrig hur lång tid de kommer att ta kan inte gå i skolan eller nånting heller och de handlade inte om att få ärr har bara läst att om någonting trycker länge på något kan det bli rynkor/märken såsom min madrass efter en tid och brukar kunna ha ont och vara svullen i ansiktet efter en natt
    Ja, avtryck av kudden kan vi alla få, men de försvinner ju snabbt. Det är ju precis som alla märken man kan få av tryck- som där strumpan suttit eller om man haft bältet för hårt eller liknande. De försvinner. Hoppas du får hjälp snart! Försök att inte grubbla så mycket. 
  • Fri 19 Nov 2021 20:57
    #13
    Dalaa skrev 2021-11-19 19:26:35 följande:
    Ska försöka att inte grubbla med det är väldigt svårt, jag syfta på att man kan få märken men att jag fått de i över 1 månad nu kanske kan bli permanent men jag kanske har helt fel.
    Nej, de blir inte permanenta. Det är endast ärr som blir.
Svar på tråden Fläckar på kudden