Inlägg från: Anonym (Var lite smart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Var lite smart)

Otrogen?

Du är singel nu, ni har flyttat isär, och du bestämmer över dig själv och du har rätt att vara lite egoistisk och sätta dig själv främst.
    Om du kan hantera det på ett sätt så att du känner dig rätt säker på att ditt ex inte får reda på något så är det ju ingen fara. Du har ju egentligen inget särskilt ansvar mot honom, inte mer än mot vilken annan som helst.
    Ni har flyttat isär och du är singel.
    Din exman gör givetvis ett eget val när han har sex med dig, han vet vad som gäller nu när ni har flyttat isär. Han kan givetvis välja att inte träffa dig, att inte ha sex med dig, om han skulle föredra att göra det valet.
    Du har ju inget ansvar för vilket val han själv gör.

Givetvis ska du känna dig fri att ha bra sex med den andra mannen utan att alls ha några känslor av att du är otrogen.
    Men om du vet säkert att det inte kommer att bli något mera seriöst mellan dig och ditt ex så bör du ju för din egen skull fundera igenom vilka prioriteringar du vill göra och vilka risker du vill ta. Men du har självfallet rätt att sätta dig själv främst och att vara egoistisk i dina egna val.

Ni har flyttat isär, ditt ex vet att du självfallet är fri att träffa någon annan, du är inte skyldig att redogöra för dina handlingar, ni har väl inte avgivit nya trohetslöften till varandra efter att ni flyttade isär?
    Ditt ex vet och han är fri att fatta sina egna beslut och givetvis att du är fri att fatta dina egna beslut.

Anonym (svaret) skrev 2021-11-19 16:12:49 följande:
    Grunden till ditt problem och svaret på din fråga finns i din egen trådstart. Se det understrukna.

Kort sagt. Sluta fega och slira på´/undanhålla sanningen för att kunna äta kakan och ha den kvar och skylla det på att du inte vill såra honom. Ta och bestäm dig för vad du vill och håll dig till det, Vill du knulla båda, var då ärlig med det inför din partner/expartner så han vet vad som gäller.
    På vilket sätt menar du att TS ensam har ansvaret och skulle vara skyldig att vara så himla tydlig?

Han exet fattar ju sitt eget beslut att ha sex med TS.
    TS har inget med hans fria val att göra. 
    Om han blir sårad så är det ju på grund av hans eget val.

Under förutsättning att de inte har avgivit några nya trohetslöften till varandra efter att de flyttade isär,
    eller att båda har avgett löften till varandra att dyrt och heligt vara tydliga i allt efter att de flyttat isär.

Jag förutsätter självfallet att TS inte har avgivit några sådana löften.
    Därmed har exet ett helt eget ansvar för sina egna beslut.
    De har valt att flytta isär så självfallet har TS ingen skyldighet att bestämma sig för den ena eller den andra, hon kan helt fritt, utan ånger och utan dåligt samvete, mycket väl välja att ha sex med båda och hon har givetvis ingen som helst skyldighet att informera någon annan om alla detaljer, och det gäller givetvis också mot hennes ex.

TS har inget problem och det finns ingen grund för något problem.
    Om det är ett problem för exet så ansvarar han för sina egna beslut och de eventuella problem som följer av hans beslut.
    TS har nog med sitt och är fri att fatta sina egna beslut. TS har inget med exets fria val och hans problem att göra.
    Anonym (svaret) skrev 2021-11-19 17:42:54 följande:
    Man ska väl ALLTID vara tydlig med gränserna för ett förhållande oavsett vilket slags förhållande det handlar om så ALLA vet vad de ger sig in i och kan ta beslut baserade på verkligheten istället för beslut baserade på lögner eller undanhållande. Ditt argument är som att säga att det är ok att knulla med andra utan skydd fast man vet att man har HIV för det är ju deras beslut att knulla utan skydd... ja det är det ju, fast de kanske inte hade velat knulla öht om de vetat att du har HIV?

Narcissister och psykopater utan förmåga till empati resonerar alltid från ett "jag och vad jag tjänar på det, alla andra skiter jag i" perspektiv och har inga som helst problem med att manipulera andra för att alltid få som man vill. Det är ju det som gör dem störda. Normala människor med förmåga till empati försöker givetvis behandla andra människor med respekt och tar hänsyn till andra människors känslor och behov oxå, inte bara sina egna.

TS är fri att göra vilka beslut hon vill, men hon har ingen rätt att manipulera andra att vilja ha ett förhållande med henne genom att undanhålla sanningen för dem. Om TS vill knulla 14 män så är det helt ok, men då ör det ju bra om männen vet det så de oxå kan avgöra om de vill vara buksvåger med 13 andra eller inte.
    Du verkar ju vara helt från vetet.

Enligt ditt resonemang har alla människor i hela världen en skyldighet att berätta vem man har sex med för alla andra människor i hela världen.
    I enlighet med dina teorier måste man ju ta hänsyn till att varje levande människa vid något tillfälle skulle kunna ha sex med vilken annan levande människa som helst. Så som du ser på saken blir det rätt många man är skyldig att informera om alla detaljer...

Sansa dig för tusan, försök åtminstone tänka efter en enda sekund innan du kommer med dina allra vansinnigaste påståenden.
    Du framstår ju som att du är helt från vettet...
    Anonym (jury) skrev 2021-11-19 18:05:24 följande:

Jag tycker nog att du är otrogen, eftersom ni bara är separerade och du inte lyckats kommunicera till din antagligen snart ex-man att det definitivt är slut. Tvärtom får du honom att tro det motsatta genom att fortsatt ha sex med honom. Han verkar kanske tro att ni har någon slags paus där du skall finna dig själv.

Så det första du skall göra är att deklarera att det är definitivt och oåterkalleligt slut och därmed också helt slut med sex.

Om jag och min partner bestämmer oss för att flytta isär och min partner säger att den vill hitta sig själv.
    Då krävs det för mig inte särskilt mycket begåvning för att förstå att det finns en mycket stor risk att min partner vill ha sex med någon annan.
    Det är vad jag hör när någon i detta sammanhang använder uttrycket "finna sig själv".
    Jag är rätt säker att väldigt många håller med om den tolkningen.

Om någon gör valet att dölja den risken för sig själv så är det helt uppenbart att den gör sitt eget val att ljuga för sig själv.
    För sådana val bär man själv ansvaret och man kan inte vara så naiv att man försöker skylla sitt val på någon annan, särskilt inte på sitt ex.

För mig är det helt givet att TS inte är otrogen och det är lika självklart att exet faktiskt gör sitt eget val, han har ett eget ansvar, när han väljer att fortsätta ha sex med henne.
    Anonym (Suck) skrev 2021-11-19 18:30:21 följande:
    Snyggt att lägga skulden på mannen, han ska tydligen kunna läsa tankar också för TS framstår inte alls som tydlig enligt mig.

Hon vet nog innerst inne att hon gör fel, annars hade hon nog aldrig skapat den här tråden till att börja med!?
    Nej, han behöver absolut inte vara tankeläsare.

Det enda han behöver göra är att INTE ljuga för sig själv.
    Det är en helt avgörande skillnad på dessa två.

Som jag skrev krävs det inte särskilt mycket begåvning för att förstå att det finns en mycket stor risk att din expartner vill ha sex med någon annan,
    när den använder uttrycket "finna sig själv".

Om du väljer att dölja den risken för dig själv,
    så är det helt uppenbart att du väljer ljuga för sig själv.

Det är ditt eget val och det krävs absolut ingen förmåga vara tankeläsare för att förstå det.
Svar på tråden Otrogen?