• Anonym (TS)

Skillnaden på kk och dejt?

Jag har precis börjat umgås med en gammal arbetskollega till mig.

Vi har inte uttalat ännu va vi har för relation men jag utgår nästan från att det är en kk relation.

För att när vi ses så gör vi ju saker och så. Han bokar gärna in en aktivitet, vi lagar mat och så tillsammans. Han har gett mig en egen tandborste hemma hos sig. Men på morgonen när vi säger hejdå till varandra så kysser vi inte varandra och inte heller när vi möts och säger hej utan då är det bara en lång kram.

Om killen tänkt att vi dejtar eller så hade vi väl inte enbart hånglat i soffan men aldrig när vi säger hej och hejdå till varandra??

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Skillnaden på kk och dejt?
  • Anonym (prata)

Man pratar om det.

• Anonym (TS)
    Anonym (prata) skrev 2021-11-19 20:06:26 följande:

Man pratar om det.

Fast man läser väl mer av personen? Och märker skillnaden på hur man bemöts?
  • Anonym (fwb)
    Anonym (TS) skrev 2021-11-19 19:58:21 följande:

Vi har inte uttalat ännu va vi har för relation men jag utgår nästan från att det är en kk relation.

För att när vi ses så gör vi ju saker och så. Han bokar gärna in en aktivitet, vi lagar mat och så tillsammans. Han har gett mig en egen tandborste hemma hos sig. Men på morgonen när vi säger hejdå till varandra så kysser vi inte varandra och inte heller när vi möts och säger hej utan då är det bara en lång kram.

Om killen tänkt att vi dejtar eller så hade vi väl inte enbart hånglat i soffan men aldrig när vi säger hej och hejdå till varandra??

Hur gör ni andra?

Inte kk om ni gör andra saker också, utan då skulle jag i så fall se det som fwb. Men ja - som "prata" säger: det intelligenta är väl att ta ett snack om vad ni vill ha ut av relationen :)
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2021-11-19 19:58:21 följande:

Hur gör ni andra?

Har ni sex? Eller umgås ni mera som vänner?
  • Kråkungen
    Anonym (TS) skrev 2021-11-19 20:12:45 följande:
    Nej - det är ingen bra idé att utgå från gissningar och tolkningar av vad man tror sig uppfatta. Det är alltid bättre att prata i klartext.
    Anonym (fwb) skrev 2021-11-19 20:14:30 följande:
    Inte kk om ni gör andra saker också, utan då skulle jag i så fall se det som fwb. Men ja - som "prata" säger: det intelligenta är väl att ta ett snack om vad ni vill ha ut av relationen :)
    Håller med - fwb, inte kk
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2021-11-19 20:14:56 följande:

Har ni sex? Eller umgås ni mera som vänner?

Vi har ju sex också såklart och sover ihop och dom bitarna.
  • Anonym (prata)
    Anonym (TS) skrev 2021-11-19 20:12:45 följande:
    Nej. Man pratar.
  • Anonym (Nonine)

Finns inget enkelt svar på det, man måste prata med varandra. Jag har haft fwb som andra säkert trott varit förhållande fast det inte var det. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Nonine) skrev 2021-11-19 20:28:18 följande:

Finns inget enkelt svar på det, man måste prata med varandra. Jag har haft fwb som andra säkert trott varit förhållande fast det inte var det. 

Fast jag vet ju inte vad jag vill?. Eller såhär, jag har svårt att se att han skulle långsiktigt vilja ha en relation med mig.
  • Kråkungen
    Anonym (TS) skrev 2021-11-19 20:47:19 följande:
    Fast jag vet ju inte vad jag vill?. Eller såhär, jag har svårt att se att han skulle långsiktigt vilja ha en relation med mig.
    Varför det? Varför har du svårt att se att han skulle vilja ha en relation med dig? Det finns ingen som är tankeläsare, och du kan inte veta vad han känner, tänker och vill om du inte frågar honom, eller hur? Glad När du säger att du inte vet vad du vill, tror du att det är för att du låter dig påverkas av vad du tror att han vill, eller är det verkligen så att du inte vet vad du vill?
Svar på tråden Skillnaden på kk och dejt?