• Anonym (Blir tokig)

Han frågar aldrig om vi ska ses

Har träffat en kille i flera månader nu och nått jag blir tokig på är att han aldrig tar intiativ till att fråga om vi ska ses. Det är ALLTID jag som frågar och han säger aldrig nej men han frågar aldrig själv heller.

Men det kanske bara är så han är? För inte ens i början tog han intiativ till att ses.

Är det fler killar där ute som också är dåliga på att fråga?

• Svar på tråden Han frågar aldrig om vi ska ses
  • Anonym (Ann)

Så om du aldrig skulle fråga,så skulle ni aldrig ses?Hur ofta hör han av sig ?

• Anonym (Blir tokig)
    Anonym (Ann) skrev 2021-11-20 21:37:14 följande:

Så om du aldrig skulle fråga,så skulle ni aldrig ses?Hur ofta hör han av sig ?

Vi pratar varje dag men om jag inte skulle fråga så skulle vi nog inte ses nej.
  • Anonym (Blir tokig)
    Fiona M skrev 2021-11-20 21:35:47 följande:

Prata med honom om det.

Jag har försökt men känns inte som han förstår problemet
  • Anonym (frågestund)

nej, det vanligaste är att tjejer är dåliga på att fråga om man ska ses

• Anonym (snus)

Min erfarenhet är att män som är uppriktigt intresserade/förälskade vill ses hela tiden.

De män som är passiva under dejtandet är de som "inte har något bättre för sig och inte säger nej till att ligga lite".

Du förtjänar att träffa någon som ser fram emot att träffa dig och tar initiativ till det.

• Anonym (frågestund)
    Anonym (snus) skrev 2021-11-20 22:06:00 följande:

Min erfarenhet är att män som är uppriktigt intresserade/förälskade vill ses hela tiden.

det är därför tjejer är så dåliga på att själva ta initiativ, dom har aldrig behövt lära sig det, har blivit bortskämda och tar killen för givet
  • Anonym (Blir tokig)
    Anonym (snus) skrev 2021-11-20 22:06:00 följande:

De män som är passiva under dejtandet är de som "inte har något bättre för sig och inte säger nej till att ligga lite".

Du förtjänar att träffa någon som ser fram emot att träffa dig och tar initiativ till det.

Hm, förstår vad du menar men känns ändå som att han tycker om mitt sällskap även om det inte blir sex.
  • Fiona M
    Anonym (Blir tokig) skrev 2021-11-20 21:43:41 följande:

Jag har försökt men känns inte som han förstår problemet

Hur tydlig var du i det du sa, och vad svarade han?

För om du sa det du skrev här och sen väntade på att han skulle ta initiativ, vad hände då?
Svar på tråden Han frågar aldrig om vi ska ses