Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Gravid men känner tvivel

Är gravid och det var planerat, jag plussade fort och blev glad för stunden. Tiden går och jag grubblar varje dag fast att jag så gärna ville ha syskon till mitt barn. Jag var inte redo att det skulle bli så men när jag pratar av mig till mina vänner säger många att det är vanligt att grubbla osv. Det är klart att det finns en gräns till det med, man får känna av om det var rätt och om man ville detta men hormoner är fenomenala och ställer till det.

Lycka till!

• Anonym (Samma)
    Anonym (Tvivel) skrev 2021-11-21 15:56:39 följande:

Vilken vecka är du i nu?

Är i vecka 22, började dock känna mig deppig under de första veckorna, värst är från vecka 10-12 och framåt.
  • Anonym (Samma)

[quote=81502028][quote-nick]Anonym (Samma) skrev 2021-11-21 16:26:33 följande:[/quote-nick]

Är i vecka 22, började dock känna mig deppig under de första veckorna, värst är från vecka 10-12 och framåt.

Senast igår satt jag i min soffa, tårarna rann och jag går ifrån att jag vill ha tre barn till att jag är nöjd med att ha ett barn, har en som är 5 år gammal. Det är helt sjukt men så känner jag och trivs ej med att vara gravid. Jag har också varit ärlig och berättar sånt för min man, han lyssnar och försöker stötta men det är inte alltid att han förstår eller vet vad han ska svara i stunder då jag är jätteledsen men kan inte sätta ord på mina känslor. Jag får på KBT som faktiskt hjälper med att förstå sig själv och faktiskt tillåta sig själv bara ledsen, besviken, orolig eller vad det nu är.

Ts, du är inte ensam om att känna eller må så.

Svar på tråden Gravid men känner tvivel