• Anonym (Kvinna)

Sova sked?

Har nyligen börjat träffa en man och allt känns bra tills vi ska sova.

Han släcker bara lampan och lägger sig och sover på andra sidan av sängen. Jag tänker att han inte tycker om mig eftersom han inte vill sova sked eller alls vill vara nära. Överreagerar jag? Det kanske är vanligt att personer som är nyförälskade inte vill sova nära varandra?

• Svar på tråden Sova sked?
  • Anonym (Joy)

Nej det är ovanligt. Man vill ju vara nära den man är kär i.

• Anonym (qqq)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-11-21 09:10:51 följande:

Han släcker bara lampan och lägger sig och sover på andra sidan av sängen. Jag tänker att han inte tycker om mig eftersom han inte vill sova sked eller alls vill vara nära. Överreagerar jag? Det kanske är vanligt att personer som är nyförälskade inte vill sova nära varandra?

Det fattar du ju själv att det där är ovanligt. 
    Är han en blyg person? Introvert? Svettas han mycket så att han helst inte vil ligga nära? 
    Är det inget liknande så är det rätt obegripligt varför han gör så.

Eller är han bara ute efter sexet och inte känner något speciellt för dig? 
  • Anonym (Olika vi är)

Jag kan inte somna om någon annan ska krama mig då.Han kanske är sådan person som inte vill vara fastkedjad med sin partner hela natten.Jag blir bara stressad av min partner då när jag ska sova,oavsett om jag är kär.

• Tukt

Problemet här är inte hur han sover, utan att du ser på problemet enbart från ditt håll. Vad kommer härnäst? Att han använder tandkrämstuben fel?
    Men i alla fall så är det ju bättre att prata med honom om det, än med familjelivs besökare.

• Anonym (Kvinna)
    Tukt skrev 2021-11-21 09:27:38 följande:

Problemet här är inte hur han sover, utan att du ser på problemet enbart från ditt håll. Vad kommer härnäst? Att han använder tandkrämstuben fel?

Men i alla fall så är det ju bättre att prata med honom om det, än med familjelivs besökare.

Men jag vill inte vara klängig eller visa det minsta tecken på det. Jag visar bara honom att jag är extremt oberoende.
  • Anonym (Ovanlig då)

Jag är väl ovanlig så men avskyr ligga så nära någon när jag ska sova. Vill ha space och gärna eget täcke oavsett hur nykär jag är.

• Anonym (Kj)
    Anonym (qqq) skrev 2021-11-21 09:15:15 följande:

Eller är han bara ute efter sexet och inte känner något speciellt för dig? 

Jag träffar en man ibland som inte vill ha ett förhållande. Går mest ut på sex men vi pratar, äter ihop, ser på film osv. Sover då även ihop och han vill ändå gärna lika sked till att börja med.

Så det är nog lite olika hur man känner och vill.
  • Tukt
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-11-21 09:29:37 följande:
    Men jag vill inte vara klängig eller visa det minsta tecken på det. Jag visar bara honom att jag är extremt oberoende.
    Med risk för att låta fortsatt kritisk mot dig, vilket jag inte vill vara.
    Men...Det är liksom inget bra i en relation, att i handlingar hålla på att skicka olika signaler.
    Signaler som ofta den andra inte tar till sig eller misstolkas. Speciellt  om det ska vara till en grad att det är "extremt".
    Tycker du bör fundera på varför du upplever dig att du måste skicka signaler. Är det han eller du, eller båda?
    Känns som skedandet är ett ganska litet problem i förhållande till det du skriver nu.
  • Tom Araya

Jag brukar vilja krypa intill en stund för mysfaktorn, men sedan blir det för varmt för att sova.
  • EpicF

Ja, du överreagerar. Alla vill inte sova nära varandra, det är individuellt.
  • Anonym (Rymd)

Du överreagerar verkligen. Jag har aldrig kunnat sova uppe i nån annan och skeda?- huvva! Jag vill ha mitt space och sova som jag vill. För att kunna sova.

• Jonnynilsson

Min fru ville också sova sked när vi träffades. Men jag kan inte sova då eftersom jag är lättväckt. Så vi kompromissade och skedar tills jag hör att hon börjar andas tyngre. Då glider jag bort till min sida och somnar. Det brukar gå på ett par minuter och jag uppskattar verkligen närheten även om den är kort.
  • Anonym (Sover ensam)

Jag kan inte ens sova i samma rum!
    Är extremt lättväckt och rör mig väldigt mycket på natten.

Svar på tråden Sova sked?