• Cani1330

Oro och ångest över att mina symtom kommer och går

Hej allihop..

Ursäkta för lång rubrik, men i somras blev jag gravid och överlycklig för de! Lyckan varade inte länge då jag fick ett missfall. Jag hade symtom och från en dag till en annan så var alla symtom puts väck och jag kände mig inte gravid längre.

Nu för snart två veckor sedan plussade vi igen, men jag kunde inte bli glad på riktigt för direkt blev jag bara rädd för att de ska hända igen. Jag har haft symtom som huvudvärk, väldig trötthet, ont i brösten, hungrig oftare osv men idag när jag vaknar så har jag samma känsla igen, symtomen är borta, endast lite öm i brösten!

När jag tog ett clearblue förra veckan (när jag plussat) så stod de gravid 2-3 och idag stod de 3+

Men är för någon mer som känt de här med att symtom kommer och går?

Jag har sån ångest och jag vet inte var jag ska bli av, är så ledsen!

Tack på förhand.

• Svar på tråden Oro och ångest över att mina symtom kommer och går
  • Jag är bara jag

Det är väldigt vanligt att symptom kommer och går- speciellt i början. Det behöver absolut inte betyda m.f. Att testet slog om är också positivt. Glad Försök att inte oroa dig, sysselsätt dig med annat och ta en dag i taget. Gör sen VUL v.8-9 så får du klart besked. 

• Ebo88
    Cani1330 skrev 2021-11-21 14:22:45 följande:

Hej allihop..

Ursäkta för lång rubrik, men i somras blev jag gravid och överlycklig för de! Lyckan varade inte länge då jag fick ett missfall. Jag hade symtom och från en dag till en annan så var alla symtom puts väck och jag kände mig inte gravid längre.

Nu för snart två veckor sedan plussade vi igen, men jag kunde inte bli glad på riktigt för direkt blev jag bara rädd för att de ska hända igen. Jag har haft symtom som huvudvärk, väldig trötthet, ont i brösten, hungrig oftare osv men idag när jag vaknar så har jag samma känsla igen, symtomen är borta, endast lite öm i brösten!

När jag tog ett clearblue förra veckan (när jag plussat) så stod de gravid 2-3 och idag stod de 3+

Men är för någon mer som känt de här med att symtom kommer och går?

Jag har sån ångest och jag vet inte var jag ska bli av, är så ledsen!

Tack på förhand.

Bortsett från denna graviditeten (nr 4, 5 om man räknar med ett ma i v9 2019) så har jag knappt haft symptom alls förrän vid ca v.8 med de tre första. Utebliven mens och spända bröst var symptom precis runt BIM, men så har jag det när mensen ska komma som vanligt också. Efter några dagar försvann det och kom inte tillbaka förrän som sagt runt v.8
  • Cani1330

Jag är bara jag

Tack för ditt svar.. jag försöker att inte stressa upp mig och fokusera på annat men de är lättare sagt än gjort! Jag vet inte om jag orkar må såhär 3 veckor till, att inte veta och bara grubbla! ???? detta är så jobbigt! Jag vill bara hoppas att de går bra denna gången.

• Gabriella33

Jag är i samma sits. Plussade för en vecka sedan, digital 1-2 o testade i morse med digital o de har inte ändrats, står fortfarande gravid 1-2. Fast ja går in i v 6 (5+1). Molvärk/växtvärk har jag haft mycket av men har börjat komma o gå nu. Har ett ma i bagaget så oroar mig såklart om de är missfall

På g? har bokat tidigt ul nästa v så får se vad dom säger då.. så jag förstår oron!!

• Jag är bara jag
    Cani1330 skrev 2021-11-22 07:16:17 följande:
    Jag är bara jag

Tack för ditt svar.. jag försöker att inte stressa upp mig och fokusera på annat men de är lättare sagt än gjort! Jag vet inte om jag orkar må såhär 3 veckor till, att inte veta och bara grubbla! ???? detta är så jobbigt! Jag vill bara hoppas att de går bra denna gången.
    Jag förstår oron, men det är inte mycket mer att göra just nu. VUL före v.8 är för osäkert och då får man gå därifrån med oro i alla fall. Jag hade 4 m.f före första barnet. Jag var så säker på m.f även med det barnet att jag struntade i VUL. Orkade inte se ett dött barn till. Men vet du vad?  Efter att min privata gynläkare sagt att v.13 var sista veckan man ser bra på VUL vågade jag mig dit- och barnet levde! Glad

Ta en dag i taget. Jag ser det som väldigt positivt att testet slog om. 
Svar på tråden Oro och ångest över att mina symtom kommer och går