• molly50

    Otrohet?

    Anonym (Vet inte) skrev 2021-11-22 16:00:31 följande:
    Jag låg inte på soffan så vi låg 3 i sängen la mig alltid i mitten men märkte att de inte riktigt va omtyckt.

    Jag känner att jag vill ha ett ärligt och öppet samtal om allt som varit för att gå vidare men sambon undviker det hela tiden
    Så hur har det gått då? Har ni pratat om det här ordentligt?
    En förutsättning för att ni ska skaffa barn är att hon pratar med dig och är ärlig om allt.
    Annars tycker jag inte att ni ska skaffa barn.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-16 15:31:26 följande:

    Det är få förunnat att skapa en djup och äkta vänskapsrelation. Att ställa dig emellan och tvinga din partner välja istället för att glädjas med henne stötte henne från dig. 
    Om de nu hade något slags intresse av varandra skulle de väl inte helt öppet lägga sig i samma säng som dig? De hade inte heller varit öppna med vad som diskuterades och inte. Du är jagsvag och kontrollerande. 


    Men tycker du att det verkar vara bara på vänskapsnivå när de delar säng tillsammans i en vecka och hon blir sur när TS vill ligga i deras säng?
    Eller att TS sambo har skrivit till vännen att hon älskar honom och har raderat andra saker i konversationen?
    Och hon blev sur när TS ställde ultimatum för att sedan plötsligt vilja skaffa barn med TS.
    Verkar inte det lite misstänkt?
    För mig låter det i alla fall som mer än en djup vänskap.
    Och jag hade aldrig accepterat att min man betedde sig som TS sambo.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-16 20:03:46 följande:

    Du läser lite som du vill?


    Alla tre delade säng. Sambon blev inte sur för det utan att han inte ville att deras gemensamma vän skulle dela säng. - Upprepar: varför skulle de gosa med helt öppet med honom närvarande och inte smyga med det om det var tanken? Sambon kanske var inne på threesome?


    Varför skulle man radera något om man lät det stå kvar att man älskar någon annan? Vad är värre? Framgår kontexten? jag skriver till mina syskon och bästa vänner att jag älskar dem. 


    Det är väl klart att man blir sur om någon ställer ultimatum mellan personer man älskar/högaktar/trivs med? Skulle inte du bli det? Det är ju egoistiskt och stympande.


    Plötsligt vill skaffa barn? Det har ju gått 3-4 år sedan ultimatumet. 


    Du ger intrycket av att skaffa dig en uppfattning först och sedan tolka texten att passa den. 


    Min uppfattning är att jag aldrig någonsin skulle stanna med någon som ställde ultimatum om vänner eller familj. Är det normalt och vettigt i din värld? 


    Jag tycker det verkar som att du inte läser vad TS har skrivit.

    Han skrev att det märktes att det var raderat i konversationen mellan sambon och vännen.
    Sådant brukar märkas.

    Sambon blev sur när TS inte ville dela säng med vännen och tyckte att TS kunde sova på soffan om det inte passade..
    Låter inte som att hon vile ha en threesome,tycker jag.

    Hade jag betett mig som TS sambo så hade jag inte klandrat min man om han hade ställt ett ultimatum.
    TS sambo har gått över gränsen för vad som är ok när man lever i ett förhållande.
    Och jag hade inte heller accepterat det om min man hade gjort så.

    Detta med att skafa barn kan jag ha missuppfattat.
    Men jag tycker oavsett inte att de ska skaffa barn om TS känner att han inte kan lita på sambon.
    De måste reda ut det här problemet först,tycker jag.

    Att ha vänner av motsatt kön är helt ok.
    Men det finns ju gränser för hur man beter sig med vännen när man lever i ett förhållande.
    Man behöver inte dela säng och bete sig som om det är vännen man har ett förhållande med och inte sin partner.
    Men det är det TS sambo verkar göra.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-16 21:31:04 följande:
    Igen då. Varför bjuda in någon i den gemensamma sängen om avsikten är att gå bakom ryggen på denne? Det är väl så rakt, ärligt  och inkluderande det kan bli? 

    Om jag läser rätt var han på jobbet på dagarna medan de var hemma? Under en veckas tid, no less. Om syftet var att ha sex/gosa i parets säng hade de gott om tid till det utan att TS låg mitt emellan och surade.

    molly50 skrev 2022-03-16 20:29:20 följande:
    Jag tycker det verkar som att du inte läser vad TS har skrivit.

    Han skrev att det märktes att det var raderat i konversationen mellan sambon och vännen.
    Sådant brukar märkas.

    Sambon blev sur när TS inte ville dela säng med vännen och tyckte att TS kunde sova på soffan om det inte passade..
    Låter inte som att hon vile ha en threesome,tycker jag.
    Men HUR har hon betett sig menar du? Blivit för nära med deras gemensamma vän? Bjudit in denne att sova ihop med sambon? Eller vad?
    TS skrev att de alla tre hade en bra relation. Någonstans kände han att vännen fick för mycket uppmärksamhet. Det låter som ren avundsjuka. Småsinthet. 
    TS skrev att de alla tre hade en bra relation. Någonstans kände han att vännen fick för mycket uppmärksamhet. Det låter som ren avundsjuka. Småsinthet. 
    Igen då. Varför bjuda in någon i den gemensamma sängen om avsikten är att gå bakom ryggen på denne? Det är väl så rakt, ärligt  och inkluderande det kan bli? 

    Om jag läser rätt var han på jobbet på dagarna medan de var hemma? Under en veckas tid, no less. Om syftet var att ha sex/gosa i parets säng hade de gott om tid till det utan att TS låg mitt emellan och surade.

    Så utifrån beskrivningen ser jag inget klandervärt hos sambon. 

    Men är det så konstigt att TS känner sig exkluderad när sambon börjar sätta vännen framför honom?
    Jag tycker inte det.
    Det behöver inte handla om svartsjuka och småsinthet.
    Jag är inte den svartsjuka typen,men hade ändå reagerat om min man hade börjat bete sig som TS sambo.

    Ja,och sambon tyckte att TS kunde sova på soffan och blev sur när TS istället lade sig mellan dem.
    Om någon borde ha sovit på soffan så är det väl i så fall vännen? Eller kanske sambon själv?

    Ja,exakt! Och vad är det som säger att de inte har gjort något medans TS var på jobbet?
    Sambons beteende är i alla fall suspekt.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-17 12:20:50 följande:

    "Ja,och sambon tyckte att TS kunde sova på soffan och blev sur när TS istället lade sig mellan dem.
    Om någon borde ha sovit på soffan så är det väl i så fall vännen? Eller kanske sambon själv?"


    Nu har jag citerat originaltexten och dina olika tolkningar flera gånger. TS skriven INTE så.  


    Det går givetvis inte att diskutera en sakfråga om du utgår från en alternativ verklighet.


    Har du bara läst trådstarten?

    Detta har TS skrivit i sitt första inlägg:

    Citat: "Jag låg inte på soffan så vi låg 3 i sängen la mig alltid i mitten men märkte att de inte riktigt va omtyckt.

    Jag känner att jag vill ha ett ärligt och öppet samtal om allt som varit för att gå vidare men sambon undviker det hela tiden"

    Om du tolkar det på något annat sätt så får du gärna förklara hur du menar.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-18 16:57:55 följande:

    Ok. Att svara på direkta frågor om dina konstruerade resonemang gick tydligen inte?


    Fler projiceringar istället. Konstruktivt. 


    Är det bra att någon som har en annan synvinkel, lite mer förlåtande attityd, framstår som hatisk för dig? 


    Jag skule inte kalla det att vara hatisk.
    Men kanske lite naivt att tro att ett sådant gränslöst beteende ,som TS sambo visar upp med vännen, inte skulle kunna leda någonstans.
    Tycker du att TS ska vara lika förlåtande om det skulle visa sig att sambon har haft sex med vännen bakom hans rygg?
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-18 21:43:25 följande:

    Klart det är förmätet att du tror dig veta bättre än någon som faktiskt upplevt det hela. Baserat på just dennes subjektiva beskrivning. En beskrivning du inte ens bemödade dig att läsa korrekt innan domen föll. 


     


    Att TS överhuvudtaget har startat den här tråden visar väl på att han inte är så naiv ändå,utan misstänker att något pågått med vännen bakom hans rygg.
    Annars hade han väl bara gått vidare utan att skänka det någon mer tanke.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-19 14:25:43 följande:

    Såklart. Att det gnager på honom tre år senare är ju en sak. Han startar en tråd för att få input.


    Och samma gäng som vanligt kastar sig in och talar med 100% säkerhet om att sambon varit otrogen, att alla är det, att det är naivt att lita på partners o.s.v.


    Liksom du totalt misstolkar vad det egentligen står dessutom. Istället för att diskutera det som faktiskt skrivs målar man upp ett eget scenario.


    Sedan använder man sig av alla tillgängliga argumentationsfel för att övertyga andra om att man har rätt. 


    Jag förstår inte syftet. Det känns inte stöttande, argumenterande eller konstruktivt på något vis. 


    Ja,och det visar ju också på att han själv är misstänksam.

    Jag kan inte tala för alla andra.
    Men jag har aldrig påstått att hans sambo till 100 % varit otrogen med vännen.
    För det behöver ju inte vara så.
    Men hennes beteende med vännen var gränslöst.
    Och uppenbarligen över gränsen för vad TS känner sig ok med.
    Annars hade han förmodligen inte startat den här tråden. 
    Och det är väl vad TS tycker som räknas här.

    Att lita på och att lita blint på är olika saker.
    Att lita blint på sin partner kan vara naivt.
    Framförallt om partnern har ett sådant gränslöst beteende som TS sambo har visat upp.

    Jag tycker inte att jag har misstolkat vad TS har skrivit.
    Du verkar däremot inte ha läst igenom alla hans kommentarer.
    T ex det han skrev om när han la sig mellan sambon och vännen i sängen och hon inte gillade det utan tyckte att TS kunde ta soffan istället.
    Eller så tillhör du den minoriteten som tycker att sådant beteende är ok när man har ett förhållande.
    Skulle du tycka att TS skulle vara lika förlåtande om det skulle visa sig att hans sambo varit otrogen?

  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-19 15:38:06 följande:

    Ok. Jag citerar nu än en gång vad han faktiskt skrev:
    "När han kom på besök fick han ont i ryggen så min sambo sa att han fick sova i våras säng. Jag var emot var på min sambo sa att jag kunde ta soffan om det inte passade. Inget sexuellt hände men jag mådde skit hela tiden. Han åkte inte hem försen jag körde hem honom efter 1 vecka."


    Att det är gränslöst är ju DIN definition. Den är ovidkommande i DERAS förhållande.  
    Nu tyckte TS att den var väldigt obekvämt och tog upp det med sin partner. Just gränsdragningen är ju löst ur deras perspektiv. Med ett ultimatum. Det som kvarstår är ju tvivel. 


    "samma gäng som vanligt" Jag talar generellt om hur det ser ut i samtliga trådar om otrohet på detta forum, riktade mig inte till dig personligen, så det blir jag förstår inte varför du måste förvrida diskussionen till att jag har det? Jag har inte påstått att du har skrivit så. 


    "Skulle du tycka att TS skulle vara lika förlåtande om det skulle visa sig att hans sambo varit otrogen?"
    Herregud, vad svamlar du om? Varför envisas du med konstruera åsikter åt mig som jag sedan ska svara på? DET ÄR INTE VAD SOM DISKUTERAS I TRÅDEN: JAG HAR INTE SKRIVIT NÅGOT OM DET.. Det skulle jag i så all göra i en tråd där just den frågeställningen är topic. 


    Och du har uppenbarligen missat vad TS skrev i inlägg #8.

    Citerar: "Jag låg inte på soffan så vi låg 3 i sängen la mig alltid i mitten men märkte att de inte riktigt va omtyckt.

    Jag känner att jag vill ha ett ärligt och öppet samtal om allt som varit för att gå vidare men sambon undviker det hela tiden"

    Ja,TS tyckte att det var obekvämt och uppenbarligen över gränsen för vad han anser vara ok.
    Och det är väl hans åsikt som räknas.

    Att jag frågade om detta med att förlåta otrohet var för att du anser att TS ska vara förlåtande trots att han tvivlar på sin sambos uppriktighet.
    Då undrade jag om du tycker han ska vara lika förlåtande om det skulle krypa fram att sambon har varit otrogen.
    Jag tycker faktiskt att det är en rimlig fråga.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-19 21:24:52 följande:

     


    Fast du håller ju inte med om att människor misstänker saker, med eller utan grund, du FASTSLÅR med 100% säkerhet att: " Skämtar du?! 100% garanterat, medan du låg och sov på soffan, hade de sex i er säng."
    Trots att han aldrig låg på soffan, no less. 
    Detta var inte vad Mammamma skrev.

    Hon skrev "Och jag är precis lika säker på att medan han jobbade, knullade sambon och "vännen" som kaniner i sängen. "

    Alltså ingenting om soffan.
    Du kanske skulle läsa igenom kommentarerna ordentligt innan du svarar.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-20 21:03:03 följande:
    Det är ett citat. Det är exakt vad denne skrev, kopierat från hennes eget inlägg. Ditt inlägg är psykotiskt. Och galet projicerande. 
    Så du menar att jag har ändrat i citatet av det hon skrev?
    Då tycker jag du ska läsa om igen. Och läs rätt.
    Du kan inte sitta och hitta på vad andra skriver.
    Då blir det svårt att svara.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-21 11:25:30 följande:

    1. Jag citerade ordagrant från inlägg #6. Varför försöker du få det till något annat, det står där för alla att läsa. Att du påstår motsatsen får dig att framstå smått galen faktiskt.
    2. Det var inte ens till dig.
    3. Även till dig har jag citerat ett flertal gånger i tråden därför att du misstolkat och sedan resonerat med den egen misstolkning som grund. 


    Om du har dyslexi eller andra problem att tolka text beklagar jag verkligen. Men med det brukar komma med lite sjukdomsinsikt, att man dubbelkollar budskap inte påstår att andra gör fel. Den taktiken leder ju bara fel. Och blir odrägligt jobbigt i en debatt.


    1. Och jag citerade ordagrant från inlägg # 45.
    Där hon medgav att hon hade missförstått.

    2. Detta är ett diskussionsforum.
    Då får man räkna med att bli citerad.

    3. Jag har inte misstolkat någonting.
    Du verkar däremot inte läsa igenom kommentarerna ordentligt innan du citerar.
    Så innan du börjar peka finger åt andra så borde du kanske se över hur du själv läser inläggen.

    Det där sistnämnda kan jag bara kasta tillbaka på dig.
    Jag har ingen dyslexi.
    Att påstå det bara för att jag försöker påpeka att du har läst fel är bara ett lågvattenmärke.
Svar på tråden Otrohet?