MammAmma skrev 2022-03-18 20:19:18 följande:
Sant. Åsikterna här är inte nödvändigtvis allmängiltiga. Men att 11 av 12 kommenterare "läser situationen" i TS på ett visst sätt är ju tveklöst en indikation.
Lol. Du har missförstått; jag väljer inte singellivet för att jag "inte är naiv längre". Skulle gärna ingå en relation igen. Jag väljer dock att vara singel för att jag inte träffat någon som uppfyller mina villkor och krav och jag är inte villig att göra avkall på dem.
Inte ett dugg förmätet.
Bevisligen lyckas alla, utom du och TS, rätt bra med att läsa situationen.Ha ha. Du ger dig inte med ditt felslut.
Förutom att det krävs en stark åsikt för att ens kommentera är det de facto inte "alla", inte ens 11 av 12 som drar samma slutsats som du. Som du sedan försöker få till att det är ett statistiskt underlag. Som du sedan försöker stärka med den felaktiga slutsatsen du började cirkelresonemanget med.
Att följa dina inlägg blir A till Ö i argumentationsfel.
Klart det är förmätet att du tror dig veta bättre än någon som faktiskt upplevt det hela. Baserat på just dennes subjektiva beskrivning. En beskrivning du inte ens bemödade dig att läsa korrekt innan domen föll.
"100% garanterat, medan du låg och sov på soffan, hade de sex i er säng."
Jag har misstolkat din syftning i det här stycket alltså?:
"Har inte haft en partner på många år och planerar inte att skaffa en heller, men när det begav sig så litade jag blint på honom. Både med manliga och kvinnliga vänner, gemensamma som separata sådana.
Jag är mindre naiv numera."
Jag läser att du hade en partner och litade på denne, men det var naivt och nu är du inte lika naiv? Vad är andemeningen med att berätta hur det varit och är annars?