Hur många har blivit gravid med akut p-piller?
Hur många här har blivit gravid med akut p-piller?
Hur många här har blivit gravid med akut p-piller?
De som hade ägglossning och hade otur. Svårt att göra en undersökning på ett forum om något sånt ;)
De som hade ägglossning och hade otur. Svårt att göra en undersökning på ett forum om något sånt ;)
Jag har blivit det, men fick ingen mens då.
Tog tabletten samma dag som själva ÄL, gravid nu i vecka 30. Tagit dagen efter piller fler gånger men jag vet att det var innan själva äl skulle inträffa. När jag bokade vul sa min läkare exakt datumet jag blev befruktad och det var just den dagen jag tog tabletten, dvs dagen efter piller fungerar ej om man tar det väldigt nära själva ägglossningen.
På fler sidor står det också att akut p piller ska förhindra att befruktad ägg ska fästa men inte i mitt fall sista gången jag tog den. Dock är akut p piller säkra men jag är undantaget, önskade dock fler barn i framtiden så ödet hade bestämt att det skulle ske när det skedde och jag valde att behålla.
Jo det vet jag. Men är lite orolig för jag tog ett akut p-piller, fick min mens och sitter nu och väntar tålmodigt på att den ska komma igen.
Tror ej du ska vara så nervös om du redan fått mens en gång. Jag fick inte ?mellanblödning? och plussade 3 veckor därpå.
Jag blev också gravid trots dagen efter-piller. Fick ingen blödning utan det var som vilken graviditet som helst, plussade några veckor senare när mensen inte dök upp.
Lycka till, du är säkert inte gravid
Betedde mensen sig normalt? Jag har blivit gravid efter akut-p-piller, och då fick jag som en mellanblödning som kom lite tidigare och varade lite kortare än en normal mens innan jag plussade.
Jag blev, men hade sex när ett ägg redan släppt, så det akuta ppillret var ju utan verkan. Fick ingen mens, utan plus två veckor senare. Hon är 10,5 månader och sussar här bredvid mig, fjärde barnet
Har du fått mens är du ju inte gravid.
Trodde jag var den enda som blev gravid trots akut p piller men här var det fler som blev det. Min BM tyckte att det var så ovanligt men men. Tar man den i tid så hjälper den.