• Anonym (Verkl­ig gemens­am)
    Lör 27 nov 2021 18:08
    15179 visningar
    127 svar
    +1
    Inlägg från Anonym (Verklig gemensam) Visa alla inlägg
    127
    15179

Gemensam ekonomi

Vi har verklig gemensam ekonomi. Med det menar jag att vi ser partnerskapet som ett företag, förening eller valfri liknelse. I och med att jag delar mig själv o mitt liv med någon så delar jag också mina pengar.

Bådas lön bygger tillsammans upp ett saldo som betalar räkningarna. Precis som i ett företag så tar inkomsterna hand om utgifterna o normalt bryr man sig inte vilken faktura som drog in till vilken utgift utan det blandas i bokföringen.

På samma sätt i vår gemensamma ekonomi. Det var jag som föreslog det trots att jag tjänar mest o ligger på plus med stora belopp om man skulle räkna. Men vi är ett team och inte ett du o jag. Fördelen är att vi tillsammans har bättre köpkraft än ett du o jag.

Vi är båda så diciplinerade så att vi vet var gränsen går så ingen får bara för sig att köpa en bil utan att diskutera det i teamet (tillsammans). Vi vet vad man kan köpa utan att fråga och det finns inga hard feelings om en köper något mer en månad eller inte. Vi till och med pratar om små saker typ du jag köpte den där eller den. Jaha ok vad kul.

Behöver den ena något dyrare så är den andra förstående så länge det är vettigt.

Skulle vi mot förmodan gå isär så är det inga hard feelings trots att den ena tjänat mer på dealen om man nu säger så.

Svar på tråden Gemensam ekonomi
Logga in
Bli medlem