• Tue 23 Nov 2021 14:26
    3690 visningar
    7 svar
    7
    3690

    Vuxna med adhd

    Hej, jag undrar om någon här har adhd och är vuxen och har upplevt att oro och ångest har dämpats när ni tagit/tar medicin?

    Tex. Oro för att man gör fel, ångest för jobbiga och obehagliga tankar osv. Ältande av tankar flera timmar om dagen. Har medicin isåfall lindrat detta?

  • Svar på tråden Vuxna med adhd
  • Tue 23 Nov 2021 17:44
    #1

    ??

  • Wed 24 Nov 2021 11:50
    #4
    FtS70 skrev 2021-11-23 20:18:41 följande:

    Jag har fem patienter som medicinerar sin ADHD och samtliga skulle jag säga har betydligt mindre oro och ångestproblem än tidigare. Det är både män och kvinnor, f ö.


    Äter dom enbart centralstimulerande?

    Tog det lång tid innan dom blev bättre efter att dom börjat med medicineringen eller blev det bättre direkt?

    Vilken/vilka mediciner tar dom?

    Hur mår dom när den går ur kroppen?
  • Thu 25 Nov 2021 08:29
    #6
    Anonym (knaprarmedicin) skrev 2021-11-24 13:11:19 följande:

    Min största återkommande ångest/paniktankar har i princip försvunnit helt, har lättare för att se logiken i sådana saker.

    Övrigt tycker jag medicinen hjälper än att ta tag i saker som i sin tur minskar ångest. Ex träning, kost och andra rutiner.

    Stillasittande dagar med medicin så stiger ångesten och oron markant, så jag ser medicinen som en hjälp att komma igång osv, så kan det leda till en positiv rekyl.


    Hur menar du? Menar du att när du tar medicin och är hemma och tar det lugnt så får du lättare oro?

    När du menar panik tankar, menar du att tankar som du upplever obehagliga är lättare att hantera när du tar medicin?
Svar på tråden Vuxna med adhd