• Wed 24 Nov 2021 14:36
    21599 visningar
    7 svar
    -1
    7
    21599

    Vägrar sova

    Har en snart 9 månaders som är förkyld just nu. Snorig näsa, hostar osv men ingen feber. Normal förkylning helt enkelt, om än ganska grov.

    Hon vägrar sova. Igår somnade hon kl 23 och då hade jag försökt lägga henne sedan 19.

    Vaknade kl 8 idag, tar egentligen sin första sovstund vid 10 då. Vägrade. Somnade tillslut vid kl 12 i 10(!!!) minuter.

    Somnade inte om förrän nu precis och klockan är liksom 14.30. Håller nu tummarna att hon sover en liten stund i all fall.

    Hon är trött, jag gör samma saker som jag alltid gör och som alltid fungerar. Även testat i princip allt annat också men hon vill inte.

    Vad gör man? Aldrig upplevt det här problemet tidigare vid sjukdom utan tvärtom, de brukar vilja sova mer.

  • Svar på tråden Vägrar sova
  • Wed 24 Nov 2021 14:47
    #2
    Bella 89 skrev 2021-11-24 14:42:23 följande:

    När man är 9 månader har man lite svårt att uttrycka sig om något är fel. Men generellt sett kan förkylningar förvärras vid en långvarigt liggande position. Så min tanke är, har ni försökt att låta det lilla hjärtat Sova med huvudet lite högre? Exempelvis genom att lägga en kudde under madrassen eller liknande. Dels kan planläget innebära att trycket i huvudet ökar relaterat till fyllda bihålor, då kan lite Alvedon vara en bra lösning. Att även spola näsan innan läggdags och kanske vädra innan läggdags kan vara små saker som hjälper otroligt mycket. Hoppas det lilla hjärtat kryar på sig snart!


    Tack för ditt svar!

    Spolar med fysiomer och kör med snorsug innan hon ska lägga sig. Hon sover på min arm men ska istället lägga en kudde under som du skrev. Ska testa med Alvedon, har inte tänkt på det ens iom att hon inte hade feber, men känner att det inte kan skada?

    Tack snälla!
  • Wed 24 Nov 2021 16:50
    #4
    +1
    Drottningen1970 skrev 2021-11-24 16:46:23 följande:

    Vägrar? Stackarn kan väl inte sova för att hon mår dåligt?


    Ja?

    Du tror väl inte att jag tror att hon gör det för att jävlas?
Svar på tråden Vägrar sova