Jag sitter rejält i skiten
Jag började jobba inom vårt familjeföretag i augusti, nu i år. Det är en restaurangverksamhet. Pga corona, har ekonomin i företaget, inte varit bra.
Jag och min man sålde vår bostad för 1 mån sen, och köpte nytt i onsdags. Vi har alltså skrivit på köpekontraktet.
Nu till problemet. Jag bestämde mig för att inte ta ut lön från företaget, men jag visade upp ett anställningsintyg till bolånehandläggaren. Förklarade att jag jobbar i min familjs företag. Hon sa att det räckte med anställningsintyget. Hon sa att allt var ok och att vi kunde gå och skriva på kontraktet.
Som sagt, eftersom att ekonomin i företaget inte varit bra, sa jag till min pappa att jag kunde börja ta ut lön när det börjar trilla in pengar i företaget. Jag har nu jobbat i företaget i 3 mån. Jag ska få min lön retroaktivt, men har som sagt inte tagit ut något. Eftersom min man har en bra lön, har vi kunnat betala allt, därav att jag inte känt att det är någon panik med min lön. Min pappa har förklarat att han kan betala ut min första lön i december. Men, nu säger bolånehandläggaren att jag behöver visa upp inkomstuppgift från skatteverket, som ska redovisa den senaste lönen.
Jag kan ju inte göra det. För jag har inte tagit ut lön. Vad gör jag? Jag har panik. Min man vet inte, för han kommer få värre panik än mig. Snälla hjälp mig. Jag vill inte att bolånehandläggaren tror att jag försöker lura henne. Vad gör jag?