• Thu 25 Nov 2021 20:24
    2291 visningar
    5 svar
    5
    2291

    Stigande hcg 3v efter missfall

    För 3 veckor sedan fick jag ett tidigt missfall. Blödde i 4 dagar och jag är säker på att jag såg graviditeten komma ut. Efteråt hade jag molande värk som kändes obehaglig från och till. Tog ett grav.test förra veckan (1 vecka efter missfallet) för att se om hormonerna började försvinna. Fick ett starkare plus än innan missfallet (högre på veckoindikator). Åkte in till gynakuten där de såg att det inte fanns någon graviditet i eller utanför min livmoder. Dock en lite tjock slemhinna i livmodern. I förrgår (1 vecka efter undersökningen) skulle jag ta ett blodprov på hcg som jämfördes med det första. Det har blivit starkare (från 35 till 98), så en ny undersökning gjordes igår. Inget syns utanför livmodern, men en lite tjockare slemhinna i livmodern och någon liten uppklarning långt upp i livmodern. Tog nytt blodprov idag vilket visar att hcg stigit till 135, vilket jag såg i min journal på 1177. Läkaren lär ringa imorgon med något besked om hur vi går vidare. Men jag är nyfiken om någon har varit med om liknande? Och hur gick det? Vad var det som gjorde att hcg steg?

  • Svar på tråden Stigande hcg 3v efter missfall
  • Thu 25 Nov 2021 20:49
    #2
    Anonym (A) skrev 2021-11-25 20:26:20 följande:

    Har de kontrollerat dig för utomkvedshavandeskap?


    Ja. De är väldigt säkra på att det inte finns något utanför livmodern. 3 olika läkare har undersökt mig. Dock en uppklarning som är 4x8mm längst upp i livmodern. Vad det är vet jag inte, och nog inte de heller än. Kanske är en rest som inte kommit ut..
  • Thu 25 Nov 2021 23:01
    #5
    Anonym (Mammatillflera) skrev 2021-11-25 21:04:40 följande:

    Precis som för dig var det för mig

    då jag hade utomkvedes. De hittade inget vid undersökning men efter att ha lämnat

    Hcgprov några gånger så fick jag veta att det var utomkvedes, troligt en rest av moderkakan som fanns kvar i äggledaren. Fick cellgift och det hela löstes utan operation. De såg även tjock slemhinna och uppklarning även på mig.

    Hoppas du snart får klarhet!


    Hittade de ditt utomkvedshavandeskap vid undersökning senare efter alla dina hcg-prover?

    Fick du som ett missfall tidigare, innan du fick konstaterat utomkveds, där det såg ut som att hinnsäcken kom ut?

    Skönt att det gick bra för dig och att du slapp operation!
Svar på tråden Stigande hcg 3v efter missfall